اوکراین از تلاش ناموفق هکرهای روسی برای قطع برق شهرهای پرجمعیت این کشور خبر داد - تکفارس 
اوکراین از تلاش ناموفق هکرهای روسی برای قطع برق شهرهای پرجمعیت این کشور خبر داد - تکفارس 

اوکراین از تلاش ناموفق هکرهای روسی برای قطع برق شهرهای پرجمعیت این کشور خبر داد

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 07:42
اوکراین

اوکراین اعلام کرد که هکرهای روسی سعی داشتند یک منبع تامین‌کننده انرژی در این کشور را از کار بیندازند ولی در این کار موفق نبودند.

به گفته مقامات اوکراینی، هکرها تلاش داشتند به کامپیوترهای متصل به این منبع انرژی دسترسی پیدا بکنند و همه فایل‌های داخل آن را پاک بکنند. این کار باعث قطعی کامل زیرساخت‌های منبع مورداشاره می‌شد. ظاهرا این منبع انرژی، برق مناطق پرجمعیت اواکراین را تامین می‌کرد.

روسیه قبلاً حملات هکری متعددی را علیه اوکراین و زیرساخت‌های این کشور انجام داده است اما در موارد کمی موفق بوده است. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز حملات سایبری مشابهی به منبع برق شهر کیف انجام شده بود که احتمال داده می‌شد توسط یک گروه هکری روسی به نام Sandworm انجام شده باشد.

حالا شرکت ESET که مسئولیت امنیت سایبری اوکراین را بر عهده دارد گفته است که حمله اخیر نیز توسط Sandworm انجام شده است و آن‌ها این‌بار از نسخه جدید بدافزار سال ۲۰۱۵ استفاده کرده‌اند‌.

به گفته ESET، هکرهای روسی برای انحام حمله سایبری اخیر حداقل به مدت دو هفته در حال کار بودند. یکی از مسئولان امنیت سایبری اوکراین گفته است که شرکت مایکروسافت نیز به برای دفاع از اوکراین در برابر حملات هکری روس‌ها به کمک ESET آمده است و این همکاری باعث شده تا هکرها نتوانند به منابع تامین انرژی اوکراین دسترسی پیدا کنند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید