Uptodown: اندروید ۱۲ فقط توسط ۲.۶ درصد از کاربران نصب شده است - تکفارس 
Uptodown: اندروید ۱۲ فقط توسط ۲.۶ درصد از کاربران نصب شده است - تکفارس 

Uptodown: اندروید ۱۲ فقط توسط ۲.۶ درصد از کاربران نصب شده است

افشین نوری
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 22:26
اندروید 12

گوگل چند ماه پیش سیستم عامل اندروید ۱۲ را ارائه کرد و حالا طبق آمار منتشر شده فقط ۲.۶ درصد از کاربران به اندروید ۱۲ مهاجرت کرده‌اند‌.

این آمار را موسسه Uptodown با بررسی سیستم‌عامل ۱۳۰ میلیون کاربر در گوگل پلی استور به دست آورده است. طبق این بررسی، اندروید ۱۲ در رده پنجم محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها قرار گرفته و عجیب‌تر اینکه اندروید ۱۱ با ۲۹.۵ درصد  کاربر در رتبه نخست قرار گرفته است.

اندروید ۱۲

در رتبه‌های بعدی نیز به‌ترتیب اندروید ۱۰ با ۲۵.۲ درصد، اندروید ۹ با ۱۱.۵ درصد و اندروید اورئو (نسخه ۸.۱ اندروید) با ۱۱ درصد جای گرفته‌اند. البته این آمار،  چندان عجیب هم نیست؛ برای اینکه نسخه‌های قبلی اندروید سال‌هاست که معرفی شده‌اند اما اندروید ۱۲ فقط چند ماه است که در دسترس کاربران قرار گرفته است. اندروید ۱۱ نیز قبلاً پایین‌تر از اندروید ۱۰ قرار داشت اما حالا در صدر قرار گرفته است. انتظار می‌رود گوگل در رویداد I/O 20209 که خردادماه برگزار خواهد شد نسخه پیش‌نمایش اندروبد ۱۳ را برای توسعه‌دهندگان عرضه کند.

سامسونگ

موسسه Uptodown همچنین لیست محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند را منتشر کرده است. سامسونگ با ۳۱.۶۲ درصد در رده اول و شیائومی و هواوی به‌ترتیب با ۱۶.۳ و ۱۱.۰۷ درصد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند‌.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید