نوکیا هم روسیه را ترک کرد - تکفارس 
نوکیا هم روسیه را ترک کرد - تکفارس 

نوکیا هم روسیه را ترک کرد

افشین نوری
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 19:39
نوکیا

نوکیا رسماً اعلام کرد که بازار روسیه را ترک می‌کند. البته این کار هیچ تاثیر منفی روی کسب‌وکار این شرکت در روسیه نخواهد داشت.

سهم نوکیا از بازار روسیه در انتهای سال ۲۰۲۱ فقط ۲ درصد بوده است که این موضوع نشان می‌دهد گوشی‌های این شرکت چندان در روسیه خریدار نداشته‌اند. این در حالیست که در کشورهای دیگر تقاضا برای محصولات نوکیا بسیار بیشتر از این مقدار است.

حالا نوکیا در پی حمله روسیه به اوکراین تصمیم گرفته است به‌کلی از بازار این کشور خارج شود. نوکیا گفته است که اولویت این شرکت امنیت و راحتی کارکنانش است. همانطور که می‌دانید در هفته‌های اخیر شرکت‌های فناوری زیادی به فعالیت خود در داخل کشور روسیه پایان داده‌اند و اعلام کرده‌اند که تا زمانی که شرایط تغییر نکند به دفاتر خود باز نخواهند گشت. اخیراً شرکت سوئدی اریکسون نیز اعلام کرده بود که فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند.

در هر حال، به نظر می‌رسد همه این اتفاقات در سایه تحریم‌های کشورهای علیه روسیه رخ می‌دهند و حتما می‌دانید که شرکت‌های بزرگ مثل فیس بوک، توییتر و گوکل نیز از روسیه خارج شده‌اند و مقامات روسیه نیز مجبور شدند در واکنش به این اقدامات، پلتفرم‌های مذکور را در کشور خودشان مسدود کنند. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که جنگ رسانه‌ای کشورهای غربی و روسیه درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید