روش جدید هکرها برای سرقت اطلاعات بانکی افراد - تکفارس 
روش جدید هکرها برای سرقت اطلاعات بانکی افراد - تکفارس 

روش جدید هکرها برای سرقت اطلاعات بانکی افراد

افشین نوری
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 17:23
هک

هکرها به‌تازگی از روش جدیدی برای گوکل زدن کاربران استفاده کرده‌اند. در این روش، کاربران فکر می‌کنند که گوشی‌شان خاموش است اما در واقع هکرها مشغول سرقت اطلاعات شخصی و بانکی آن‌ها هستند. 

روش کار هکرها به این صورت است که از راه دور روشنایی صفحه‌نمایش گوشی قربانی را تا حد صفر کاهش می‌دهند و از طرفی با غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های گوشی عملاً گوشی را به حالت خاموش در می‌آورند و در زیر صفحه‌ی تاریک نمایشگر عملیات خود را اجرا می‌کند. بدافزار بکار رفته در این روش Octo نام دارد و به‌راحتی می‌تواند همه اطلاعات شما را بدزدد.

به گفته وب‌سایت ThreatFabric، هکرها با استفاده از این بدافزار می‌توانند هر کاری را روی گوشی شما انجام بدهند و انگار گوشی شما دست آن‌هاست.  هکرها همچنین امکان دسترسی به پین‌کدها و پسوردهای شما را خواهند داشت.

وب‌سایت ThreatFabric با انجام بررسی‌های بیشتر به چند مورد از حملات بدافزار Octo رسیده است. در ماه فوریه امسال یک کمپینی به راه افتاد که از اپلیکیشنی به نام Fast Cleaner برای پاک کردن فایل‌های بلااستفاده، خنک کردن پردازنده و انجام سایر کارها استفاده می‌کرد. حالا مشخص شده است این اپلیکیسن کارش فقط دزدیدن اطلاعات حساب بانکی کاربران بوده است. متاسفانه این اپلیکیشن ۵۰ هزار بار دانلود و نصب شده است.

مورد بعدی مربوط به اپلیکیشن‌های بانکی کشور مجارستان می‌شود و یک مورد هم مربوط به برخی از اپلیکیشن‌های بانکی کشور آلمان و اتریش می‌شود. یک اپلیکیشن موجود در پلی استور به نام Pocket Screencaster  نیز از همین روش استفاده کرده است.

در هر حال توصیه می‌شود برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی خود فقط اپلیکیشن‌های معتبر را روی گوشی خود نصب کنید و حتما بخش کامنت‌های هر اپلیکیشن در پلی استور را بخوانید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید