ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره توییتر انصراف داد - تکفارس 
ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره توییتر انصراف داد - تکفارس 

ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره توییتر انصراف داد

مهدی ملکی
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - 10:00
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک مدیر عامل اجرایی تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد دیگر برنامه‌ای برای پیوستن به هیئت مدیره توییتر ندارد.

مدیر عاملی اجرایی توییتر، پاراگ آگراوال (Parag Agrawal) رسماً روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت است و توییتر نیز درب‌های خود را به روی او باز می‌کند.

با این حال ایلان ماسک ساعاتی پیش خبر دارد که در حقیقت این اتفاق رخ نخواهد داد و به سایر اعضای هیئت مدیره این شبکه اجتماعی، ملحق نخواهد شد. آگروال تایید کرده بود که در صورت پذیرش رسمی و همچنین بررسی سوابق، از روز یکشنبه به ماسک اجازه ورود به هیئت مدیره را خواهند داد.

اگرچه در بیانیه جدید آگروال، به مواردی در خصوص تغییر نظر او اشاره شده اما در واقع ماسک هنوز مشخص نکرده که حقیقتاً چرا نظر خود را تغییر داده است.

حدود یک هفته پیش ماسک و توییتر هر دو رسماً اعلام کردند که ثروتمندترین انسان جهان وارد هیئت مدیره این شرکت خواهد شد. یک روز بعد از این تاییدیه، مشخص شد ایلان ماسک با پرداخت بیش از ۲ میلیارد دلار، ۹ درصد از سهام این شرکت را تصاحب کرده تا به این ترتیب، تبدیل به بزرگ‌ترین سهام‌دار آن شود.

بلافاصله بعد از اعلام این خبر، سهام توییتر ۴ درصد رشد را تجربه کرد. بعد از این که ماسک موضوع را تایید کرد، توییتر با یک رشد بسیار عظیم ۲۷ درصدی در سهام خود مواجه شد تا بتوانیم این روز را،‌بهترین روزی این شرکت از سال ۲۰۱۳ بنامیم.

البته اگر ایلان ماسک به هیئت مدیره ملحق می‌شد، تا زمانی که در آن‌جا فعالیت می‌کرد اجازه نداشت فراتر از ۱۴.۹ درصد سهام توییتر را به هر شکلی از حمله اوراق بهادار، سواپ یا معاملات پوششی خریداری کند. حداقل روی کاغذ او اکنون می‌تواند سهام ۹ درصدی خود را روی توییتر، افزایش دهد.

ماسک پیش از اعلام خبر انصرافش از پیوستن به توییتر،‌ با انتشار تعدادی توییت، ایده‌هایش برای بهبود و تحول این شبکه اجتماعی را با کاربران به اشتراک گذاشته بود. او حتی دیروز از کاربران پرسید آیا علاقه‌ای به حذف حرف W از کلمه twitter دارند یا خیر که مسلماً یک شوخی بوده است.

با این حال او فراتر از شوخی‌ها هم عمل کرده بود و از کاربران خواسته بود درباره پرداخت اشتراک توییتر آبی با دوج کوین و … نظر دهند. یکی از نظرات جنجالی او، تبدیل مقر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو به یک پناهگاه برای افراد بی‌خانمان بود چرا که کارمندان چندان زیادی به شکل حضوری در محل کارشان حاضر نمی‌شوند.

جف بزوس تنها ساعاتی بعد به ماسک پاسخ داد و گفت حداقل آن‌ها می‌توانند قسمتی از دفتر اصلی خود را به این کار اختصاص دهند. او درباره تجربه موفق خود در آمازون هم سخن گفت. به هر حال حتی همین حالا هم از آن‌جایی که ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت محسوب می‌شود، می‌تواند نظراتی را به هیئت مدیره و مدیریت توییتر پیشنهاد دهد. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد.

منبع: CNBC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید