سامسونگ از حافظه رم DDR5 انقلابی خود رونمایی کرد؛ ۵۱۲ گیگابایت روی یک استیک - تکفارس 
سامسونگ از حافظه رم DDR5 انقلابی خود رونمایی کرد؛ ۵۱۲ گیگابایت روی یک استیک - تکفارس 

سامسونگ از حافظه رم DDR5 انقلابی خود رونمایی کرد؛ ۵۱۲ گیگابایت روی یک استیک

افشین نوری
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - 15:27
سامسونگ DDR5

قطعا همه ما با شرایطی روبرو شدیم که در آن کامپیوتر یا لپ تاپ ما حافظه رم کافی برای اجرای برنامه‌ها نداشته است. حالا سامسونگ قصد دارد این مشکل را حل کند و یک رم ۵۱۲ گیگابایتی DDR5 روی یک استیک عرضه بکند.

سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه ساخت حافظه DDR5 است و اخیراً از فناوری جدیدی به نام ماژول DDR5-7200 برای بهبود این چیپ‌ها رونمایی کرده است. حالا رم ۵۱۲ گیگابایتی DDR5 این شرکت، فناوری لایه‌بندی حافظه DDR4 را ارتقا داده و آن را از ۴ لایه به ۸ لایه رسانده است. سامسونگ با افزایش تعداد لایه‌های سیلیکونی توانسته است فضای اشغال‌شده توسط آن‌ها را کاهش داده و یک حافظه نازکتر ولی متراکم‌تر بسازد. سرعت این حافظه رم دو برابر بیشتر از نسل قبلی است و سرعت آن به ۶۴۰۹ مگابیت‌برثانیه می‌رسد.

سامسونگ DDR5

نکته جالب اینکه افزایش سرعت این حافظه باعث مصرف بالای انرژی آن نشده است چراکه فناوری DDR5 حدود ۳۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد. 

سامسونگ حافظه رم ۵۱۲ گیگابایتی DDR5 خود را برای سازندگان گوشی هوشمند و لپ تاپ و همچنین دیتاسنترها عرضه خواهد کرد. این شرکت زمان دقیق عرضه آن‌ را اعلام نکرده است اما احتمالا به‌زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود. نظر ما درباره حافظه رم جدید سامسونگ چیست؟

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید