گارتنر: امسال سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه آی تی به ۴.۴ تریلیون دلار خواهد رسید - تکفارس 
گارتنر: امسال سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه آی تی به ۴.۴ تریلیون دلار خواهد رسید - تکفارس 

گارتنر: امسال سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه آی تی به ۴.۴ تریلیون دلار خواهد رسید

افشین نوری
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - 08:13
آی تی

موسسه تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که امسال شاهد رشد ۴ درصدی در سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه آی تی خواهیم بود.

طبق این گزارش، مسائلی مانند نوسانات ارزی، کمبود استعدادهای کاری و جنگ روسیه و اوکراین مانع از رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه نخواهد شد. ما از سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش سرمایه‌کذاری در این حوزه بودیم و همین روند امسال نیز ادامه خواهد یافت.

گارتنر در گزارش خود گفته است که امسال انتظار سرمایه‌گذاری گسترده در بخش سرویس‌های آی تی مثل آنالیز داده‌ها، محاسبات ابری و امنیت می‌رود. این موضوع نشان می‌دهد که بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در سال گذشته به‌خاطر شیوع کرونا متوقف شده بود و امسال با بهبود شرایط این سرمایه‌گذاری‌ها مجدداً به کار انداخته خواهند شد.‌

در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۴.۳ تریلیون دلار در همه بخش‌های حوزه آی تی سرمایه‌گذاری شده بود و انتظار می‌رود که این رقم به ۴.۴ تریلیون دلار برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود بخش سرویس‌های آی تی و نرم‌افزارها به‌ترتیب رشد ۶.۸ و ۹.۸ درصدی را تجربه کنند.
همچنین اناظتر می‌رود در سال ۲۰۲۳ بخش نرم‌افزار به‌خاطر بهبود شرایط زنجیره تامین رشد دورقمی را تجربه کند.

به‌گفته موسسه گارتنر، این یک سیگنال خوب برای شرکت‌های فعال در حوزه آی تی است و احتمالاً در سال‌های آینده شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. در ضمن، شرکت‌های ضعیف برای سازگاری با این شرایط باید هزینه‌های جاری خود را کاهش بدهند تا در بلندمدت به رشد واقعی برسند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید