عملکرد تراشه رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D در اجرای بازی ها ۱۶ درصد بهتر از i9-12900KS بوده است - تکفارس 
عملکرد تراشه رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D در اجرای بازی ها ۱۶ درصد بهتر از i9-12900KS بوده است - تکفارس 

عملکرد تراشه رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D در اجرای بازی ها ۱۶ درصد بهتر از i9-12900KS بوده است

مهدی حلوائی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 18:15
ای ام دی رایزن 5800X3D

ای ام دی تراشه‌ی مورد انتظار رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D را در تاریخ ۳۱ فروردین به بازار عرضه می‌کند اما امروز اولین نتایج عملکرد این تراشه در بنچمارک‌های گیمینگ منتشر شد. با توجه به این نتایج می‌توان ادعا کرد که ای ام دی سریع‌ترین تراشه‌ی گیمینگ جهان را تولید کرده چرا که عملکرد این تراشه در بازی Shadow of the Tomb Raider حدود ۱۶ درصد بهتر از تراشه‌ی اینتل Core i9-12900KS بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط خبرگزاری XanxoGaming، تراشه‌ی ۷ نانومتری رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D از معماری Zen 3 و فناوری ۳D V-Cache استفاه کرده و کش L3 آن ۹۶ مگابایت است. این در حالی است که تراشه‌ی رایزن ۷ ۵۸۰۰X از ۳۲ مگابایت کش L3 استفاده کرده بود. XanxoGaming در سیستم مجهز به تراشه‌ی جدید ای ام دی از کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti و حافظه‌ی DDR4-3200 C14 بهره برد اما در سیستم اینتل از کارت گرافیک قدرتمندتر RTX 3090 Ti و رم DDR5-4800 C40 استفاده کرد.

ای ام دی رایزن 5800X3D

نتیجه‌ی آزمایش‌های این وب‌سایت نشان می‌دهد که تراشه‌ی رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D در اجرای تمام بازی‌ها در پایین‌ترین حالت گرافیکی و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل موفق به ثبت میانگین نرخ فریم ۲۳۱ شد اما تراشه‌ی شرکت اینتل در شرایط مشابه نرخ فریم ۲۰۰ را ثبت کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت Tom’s Hardware، بازی Shadow of the Tomb Raider تمرکز ویژه‌ای روی سرعت حافظه‌ داشته و همین موضوع موجب برتری تراشه‌ی ای ام دی شده است.

توجه داشته باشید که تراشه‌ی رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D با قیمت ۴۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود اما اینتل تراشه‌ی Core i9-12900KS را با قیمت ۸۰۰ دلار به بازار عرضه کرده است. با این وجود، تراشه‌ی جدید ای ام دی به علت معماری متفاوت و فناوری V-Cache در بخش اورکلاک محدودتر از رقیب خود بوده و این در حالی است که کاربران اخیراً موفق شدند تا فرکانس بوست تراشه‌ی اینتل را با استفاده از اورکلاک به عدد خیره‌کننده‌ی ۷.۵ گیگاهرتز برسانند.

نظر شما در مورد تراشه‌ی رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D چیست؟ به‌نظر شما آیا این تراشه‌ به فروش بهتری نسبت به i9-12900KS دست پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید