مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۱ را در برابر حملات فیشینگ محافظت می کند - تکفارس 
مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۱ را در برابر حملات فیشینگ محافظت می کند - تکفارس 

مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۱ را در برابر حملات فیشینگ محافظت می کند

افشین نوری
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 09:44
ویندوز ۱۱

این‌روزها روش فیشینگ یکی از روش‌های رایج هکرها برای سرقت اطلاعات حساس کاربران است. حالا ماسکروسافت قصد دارد کاربران ویندوز ۱۱ را در برابر این حملات محافظت کند.

مایکروسافت چند روز پیش یک قابلیت امنیتی جدید برای مقابله با حملات فیشینگ برای کانال توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۱ عرضه است که این قابلیت قرار است اواخر امسال به‌طور عمومی عرضه بشود. کاربران ویندوز ۱۱ با فعال‌سازی این قابلیت، خواهند توانست هنگام وارد کردن اطلاعات اکانت خود در وب‌سایت‌های فیشینگ، نوتیفیکیشن هشدار دریافت کنند.

ویندوز ۱۱

این قابلیت همچنین از کاربران در برابر تبلیغات فریبنده حفاظت خواهد کرد. شما برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید به مسیر Windows Security > App & Browser Control > Reputation-based Protection > Phishing Protection مراجعه کنید.

قابلیت امنیتی دیگری که مایگروسافت این هفته برای ویندوز ۱۱ ارائه کرد یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی است که اپلیکیشن‌های ناامن را مسدود می‌کند. البته استفاده از این قابلیت نیاز به نصب مجدد ویندوز خواهد داشت.

مایکروسافت همچنین قصد دارد قابلیت رمزگذاری داده‌های شخصی را به نسخه بیزنس و هلو ویندوز ۱۱ اضافه بکند تا کاربران در صورت گم‌شدن یا دزدیده‌شدن دستگاه‌شان هیچ نگرانی از بابت لو رفتن داه‌هایشان نداشته باشند. همچنین قرار است در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ قابلیتی به نام Hypervisor-Protected Code Integrit ارائه بشود که فقط اجازه اجرای درایورهای امن را خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این قابلیت‌ها می‌توانید به وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید