متا رمز ارز اختصاصی Zuck Bucks را توسعه می دهد - تکفارس 
متا رمز ارز اختصاصی Zuck Bucks را توسعه می دهد - تکفارس 

متا رمز ارز اختصاصی Zuck Bucks را توسعه می دهد

افشین نوری
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 08:32
متا رمز ارز Zuck Bucks

فایننشال تایمز گزارش داده است که شرکت متا همچنان پروژه رمز ارز خود را علیرغم شکست پروژه Diem پی خواهد گرفت.

طبق این گزارش، متا در حال توسعه رمز ارزی به نام Zuck Bucks است که مرتبط به پروژه متاورس نیز خواهد بود. این رمز ارز احتمالا از نوع توکن‌های داخل‌اپلیکیشی خواهد بود و به‌صورت مرکزی مدیریت خواهد شد.

متا همچنین قصد دارد جوایزی را در قالب این رمز ارز به توسعه‌دهندگان شبکه‌های اجتماعی خود بدهد. این جوایز شامل “creator coins” برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام و “reputation tokens” برای مشارکت‌کنندگان فیس‌بوک بدهد. متا سرویس‌های مالی ویژه‌ای، مثل وام‌های کوتاه‌مدت را نیز برای کسب‌وکارها در نظر خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که پروژه Zuck Bucks هنوز در مراحل ابتدایی خود است و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد بشود.

پروژه NFT متا نیز در حال توسعه است و برخی منابع گفته‌اند که این پروژه احتمالا در اواسط اردیبهشت‌ماه با قابلیت پشتیبانی از گروه‌های مبتنی بر NFT شروع خواهد شد.

متا هنوز صحبتی در این‌باره نکرده است و اگر شایعات فوق صحت داشته باشد ما شاهد تغییر اساسی در استراتژی مالی این شرکت خواهیم بود. توسعه رمزارز Zuck Bucks و NFTها به متا کمک خواهد کرد تا از پروژه متاورس خود و همچنین شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ارزهای دیجیتال درنهایت به کجا ختم می‌شوند.

منبغ: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید