FBI یک بدافزار روسی را به‌طور مخفیانه از روی شبکه‌های کامپیوتری حذف کرده است - تکفارس 
FBI یک بدافزار روسی را به‌طور مخفیانه از روی شبکه‌های کامپیوتری حذف کرده است - تکفارس 

FBI یک بدافزار روسی را به‌طور مخفیانه از روی شبکه‌های کامپیوتری حذف کرده است

افشین نوری
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - 07:45
بدافزار

نیویورک تایمز گزارش داده است که FBI یک بدافزار روسی را به‌طور مخفیانه از روی شبکه‌های کامپیوتری حذف کرده است تا جلوی حملات سایبری را بگیرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کاخ سفید چند روز پیش به شرکت‌ها هشدار داده بود که روسیه ممکن است به زیرساخت‌های حساس آن‌ها حمله هکری بکند. ظاهراً این بدافزار باعث ایجاد بات‌نت‌های خارج از کامپیوترهای آلوده می‌شود.

طبق گزارش مذکور، هدف بدافزار روسی آلوده کردن فایروال‌ها و ایجاد شبکه‌ای از بات‌نت‌ها به‌نام Cyclops Blink بوده است. این بدافزار توسط گروهی به نام Sandworm ایجاد شده است که ظاهراً با روسیه ارتباط دارد.

هنوز مشخص نیست که هدف اصلی هکرها از آلوده کردن کامپیوترها چیست، اما ما می‌دانیم که بات‌نت‌ها معمولاً برای انجام حملات گسترده DDoS و ارسال اسپم و همچنین سرقت اطلاعات حساس استفاده می‌شوند.

ظاهراً FBI کسانی که کامپیوترهایشان به این بدافزار آلوده شده را در جریان گذاشته است و بلافاصله نسبت به از کار انداختن آن اقدام کرده است. FBI از وزارت دادگستری آمریکا دستور قضایی محرمانه‌ای دریافت کرده است تا بتواند به‌طور مخفیانه و بدون آنکه دارندگان کامپیوترهای آلوده بفهمند نسبت به حذف این بدافزار اقدام کند.

به هر حال، به نظر می‌رسد که در پی جنگ روسیه و اوکراین، حملات سایبری کشورهای درگیر، به یکدیگر افزایش یافته است و احتمالاً در روزها و هفته‌های آینده چیزی زیادی در این‌باره خواهیم شنید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید