گوگل اپلیکیشن های قدیمی پلی استور را برای کاربران جدید مخفی می کند - تکفارس 
گوگل اپلیکیشن های قدیمی پلی استور را برای کاربران جدید مخفی می کند - تکفارس 

گوگل اپلیکیشن های قدیمی پلی استور را برای کاربران جدید مخفی می کند

مهدی حلوائی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - 11:54
پلی استور

در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیون اپلیکیشن مختلف در پلی استور وجود دارد و از عرضه‌ی بسیاری از آن‌ها مدت زمان زیادی می‌گذرد. این اپلکیشن‌ها در بیشتر مواقع خطری را برای گوشی کاربران ایجاد نمی‌کنند اما گوگل قصد دارد تا با مخفی‌کردن آن‌ها برای کاربران جدید، امنیت گوشی آن‌ها را افزایش دهد.

کاربرانی که این اپلیکیشن‌ها را از قبل خریداری کرده‌اند، کماکان می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و یا مجدداً آن‌ها را دانلود کنند اما این اپلیکیشن‌ها از آبان‌ماه سال جاری برای کاربران جدید نمایش داده نخواهند شد. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی که سیستم مورد نیاز آن‌ها شامل اندروید ۱۰ و یا نسخه‌های قبلی آن می‌شود در لیست اپلیکیشن‌های قدیمی گوگل قرار می‌گیرند اما با عرضه‌ی اندروید ۱۳، اپلیکیشن‌های اندروید ۱۱ نیز درون این لیست قرار خواهند گرفت.

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها بر عهده‌ی توسعه‌دهندگان بوده و بسیاری از اپلیکیشن‌های قدیمی با دریافت یک به‌روزرسانی می‌توانند کماکان در پلی استور قابل مشاهده باشند. این موضوع برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بسیار قدیمی‌تر اندروید نیز صدق می‌کند. با این وجود، احتمالاً بسیاری از این اپلیکیشن‌ها به‌روزرسانی نشده و به لیست مذکور اضافه خواهند شد.

نظر شما در مورد گوگل پلی استور چیست؟ به‌نظر شما گوگل برای افزایش امنیت این فروشگاه باید چه قابلیت‌هایی را به آن اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید