فهرست ویژگی های احتمالی بتای IOS ۱۵.۵ منتشرشد - تکفارس 
فهرست ویژگی های احتمالی بتای IOS ۱۵.۵ منتشرشد - تکفارس 

فهرست ویژگی های احتمالی بتای IOS ۱۵.۵ منتشرشد

سپهر بندزر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 13:45
IOS ۱۵.۵

اپل امروز اولین نسخه آزمایشی iPad OS و IOS ۱۵.۵ را پس از ۳ هفته انتظار در اختیار توسعه دهندگان قرارداد. به‌روزرسانی‌ جدید تغییراتی را در رابط گرافیکی این سیستم‌عامل ایجاد نمی‌کند و تنها با ارائه قابلیت‌های کاربردی در پیش‌زمینه معرفی خواهد شد.

Apple Classical reference

آی او اس ۱۵.۵

برخی از منابع، خبری را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن اپل درحال‌توسعه  Apple Classical است تا ویژگی‌های جدیدی را به Apple Music اضافه کند و تجربه کاربری را بهبود ببخشد. دستوراتی مانند Open in app Classical در کدهای برنامه Apple Music دیده می‌شود، اما برنامه Classical App هنوز معرفی نشده است.

اپل پس از خرید سرویس موسیقی کلاسیک Primephonic در اوت ۲۰۲۱ گفت که قصد دارد تجربه موسیقی کلاسیک را برای کاربران به ارمغان بیاورد و با ترکیب رابط کاربری سرویس Primephonic، اضافه‌کردن قابلیت‌های برنامه Apple Music و ویژگی‌هایی مانند صدا بدون افت کیفیت و Spatial Audio کیفیت محتوای شنیداری و دیداری را بهبود ببخشد. بااین‌حال، اپل جزئیات دقیقی در مورد زمان عرضه این برنامه ارائه نکرده ولی به‌وضوح نشان می‌دهد که در حال آماده‌شدن است.

Apple pay cash

IOS ۱۵.۵  اپل

در بخش cash برنامه wallet دکمه‌های درخواست و ارسال اضافه شده که مدیریت پول را به شکل مستقیم از Wallet آسان می‌کند.

Universal Control

IOS ۱۵.۵  اپل

بنا بر نکات مهم در انتشار مک او اس، قابلیت Universal Control در به‌روزرسانی IOS ۱۵.۵ و مک او اس Montery ۱۲.۴ با دستگاه‌هایی که Ipad OS ۱۵.۴ و Mac OS ۱۲.۳ را اجرا می‌کنند سازگار نیست و اپل پیشنهاد می‌دهد تا کاربران برای استفاده از این قابلیت به‌روزرسانی ۱۵.۵ و ۱۲.۴ را روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

Sport kit

اپل هم‌زمان با آماده‌شدن برای مسابقات بیسبال در شب جمعه به توسعه و پشتیبانی از Sport kit ادامه می‌دهد و در این راستا برنامه‌های تلویزیونی نیز برای گزارش امتیازات مسابقات بیسبال در نظر گرفته شده است.

اشتراک Itunes

اپل ظاهراً در تلاش است تا اشتراک  iTunes pass را با تغییر نام به Apple Balance عرضه کند و منابع خبری مانند ۹to5mac و Macrumos نیز این خبر را تأیید کردند. قبلاً گزینه‌ای برای افزودن iTunes به برنامه Wallet که دارای پول مرتبط با Apple id شما است وجود داشت، ولی به نظر می‌رسد که بر عکس آمریکا این گزینه برای بقیه کشورها در دسترس است و این امکان وجود دارد تا در آینده گزینه جدیدی به برنامه Wallet اضافه شود.

منبع: Macrumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید