ترکمنستان دروازه جهنم را مسدود می کند - تکفارس 
ترکمنستان دروازه جهنم را مسدود می کند - تکفارس 

ترکمنستان دروازه جهنم را مسدود می کند

مهدی حلوائی
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 10:52
دروازه جهنم

ترکمنستان در تلاش است تا دروازه جهنم را یک بار برای همیشه مسدود کند. دروازه‌ی جهنم نامی است که به میدان گازی اطراف روستای دروازه در ترکمنستان نسبت داده شده است. دروازه‌ی جهنم یکی از مراکز گردشگری مهم ترکمنستان بوده که در فاصله‌ی ۲۶۰ کیلومتری از پایتخت این کشور قرار دارد.

بر اساس گزارش منابع محلی، قربانقلی بردی‌محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان، اعلام کرده است که دروازه‌ی جهنم مقادیر زیادی از منابع گازی که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور استفاده کرد را می‌سوزاند و به همین دلیل به زودی آن را مسدود خواهد کرد. رئیس جمهور ترکمنستان همچنین نگرانی‌های موجود در مورد سلامت مردم و حفظ محیط زیست را به عنوان دیگر دلایل این تصمیم معرفی کرده است. این در حالی است که بردی‌محمداف در سال ۲۰۱۰ نیز در نظر داشت تا این میدان گازی را مسدود کند اما به دلایلی از انجام آن صرف نظر کرد.

دروازه جهنم

بد نیست بدانید که دروازه‌ی جهنم به عنوان محیط زیست باکتری‌های اکستریموفیل نیز عمل می‌کند. این نوع از باکتری‌ها توانایی تحمل دمای بالای ۴۰۰ سلسیوس را دارند و دانشمندان بر این باورند که برخی از آن‌ها برای بقا از گاز متان استفاده می‌کنند. در واقع این باکتری‌ها گونه‌ای از موجودات هستند که امکان زندگی در محیط‌های غیرقابل سکونت برای انسان‌ و دیگر موجودات زنده را دارند و همین موضوع آن‌ها را به یکی از مرموزترین موجودات جهان تبدیل کرده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید