مایکروسافت به‌زودی قابلیت های هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱ اضافه می کند - تکفارس 
مایکروسافت به‌زودی قابلیت های هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱ اضافه می کند - تکفارس 

مایکروسافت به‌زودی قابلیت های هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱ اضافه می کند

افشین نوری
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 09:32
ویندوز ۱۱

مایکروسافت قصد دارد به‌زودی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی به ویندوز ۱۱ اضافه بکند. این شرکت همچنین قابلیت‌های امنیتی جدیدی به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد که از کاربران در برابر فیشینگ و بدافزارها محافظت خواهند کرد.

پانوس پانای، مدیرعامل مایکروسافت، دیروز در جریان برگزاری رویداد این شرکت گفت که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ شامل شفافیت صدا، تماس چشمی، فریم‌های خودکار و پس‌زمینه تار خواهند یود و این قابلیت‌ها باعث بهبود تجربه تماس‌های ویدیویی کاربران در برنامه تیمز خواهند شد.

 ویندوز ۱۱

مایکروسافت برای ارائه این قابلیت‌ها با شرکت کوالکام همکاری خواهد داشت. تراشه جدید اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ کوالکام امکان پشتیبانی از شروع سریع‌تر دوربین، فوکوس خودکار، تنظیم خودکار نور سفید و حذف صدای محیطی را دارد. این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است در کنار بهبودهای امنیتی جدیدی ارائه بشوند تا کاربران در حین استفاده از این قابلیت‌ها، در تماس‌های ویدیویی، امنیت کافی داشته باشند.

مایکروسافت در رابطه با مقابله با فیشینگ در ویندوز ۱۱ گفته است که برنامه Defender SmartScreen می‌تواند در مواقعی که شما اطلاعات خود را در یک اپلیکیشن بدافزار یا وب‌سایت جعلی وارد می‌کنید به شما هشدار بدهد. مایکروسافت می‌‌گوید این برای اولین بار در دنیاست که یک سیستم‌عامل چنین قابلیتی ارائه می‌کند.

ویندوز ۱۱

برای مقابله با بدافزارها نیز قرار است قابلیت Smart App Control ب ویندوز ۱۱ اضافه بشود. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی اپلیکیشن‌های قابل‌اعتماد را تشخیص دهید.

یک قابلیت امنیتی دیگر برای ویندوز ۱۱ که به‌زودی ارائه می‌شود Hypervisor-Protected Code Integrity نام دارد که له شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید هکرها نمی‌توانند کدهای خود در درایورهای شما وارد کنند.

مایکروسافت دیروز علاوه بر ویندوز ۱۱، ویندوز ۳۶۵ را نیز به‌روزرسانی کرد. هملنطور که می‌دانید این نرم‌افزار امکان دسترسی کاربران به کامپیوترهای خودشان از طریق فضای ابری را می‌دهد. حالا کاربران می‌توانند در زمان استفاده از ویندوز ۱۱، به ویندوز ۳۶۵ و کامپیوتر ابری خود سوئیچ کنند. مایکروسافت همچنین قصد دارد یک اپلیکیشن جدید برای ویندوز ۳۶۵ معرفی بکند که امکان کار کردن آفلاین با این سیستم‌عامل را نیز فراهم بکند.

در هر حال، مایکروسافت قابلیت‌های خوبی برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۳۶۵ ارائه کرده است که مطمئناً کاربران را راضی خواهند کرد. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید