ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های متنوع آپدیت شد - تکفارس 
ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های متنوع آپدیت شد - تکفارس 

ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های متنوع آپدیت شد

افشین نوری
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 08:31
ویندوز ۱۱

مایکروسافت در رویداد دیروز خود آپدیت‌های جدیدی برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۳۶۵ عرصه کرد. این آپدیت‌ها شامل قابلیت‌های متنوعی مانند فوکوس تایمر (Focus Timer)، مزاحم نشو (Do Not Disturb)، زیرنویس‌های زنده (Live Captions) و Touch Snap Layouts می‌شوند.

مایکروسافت اکثر این قابلیت‌ها را در نسخه بتا ویندوز ۱۱ تست کرده است و ما حالا شاهد عرضه عمومی آن‌ها برای همه کاربران هستیم.

دو قابلیت Focus و Do Not Disturb به کاربران کمک خواهند کرد تا کارهای خوب را به‌خوبی مدیریت و تنظیم کنند. قابلیت Focus از زمان ویندوز ۱۰ در حال توسعه بود و باعث کاهش مزاحمت‌های بصری در صفحه دسکتاپ می‌شود. این قابلیت در ابزار Viva Insights نیز استفاده شده که به شما کمک می‌کند تا زمان خود را در طول هفته برنامه‌ریزی کنید. Focus امکانات زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به ساعت‌شمار اشاره کرد که اجازه خواهد داد شما بدون هیچ مزاحتمی زمان را بدانید.

اما قابلیت Do Not Disturb به شما کمک می‌کند که تجربه Focus خود ردیابی و شخصی‌سازی کنید. در واقع شما با این قابلیت کنترل بیشتری روی فعالیت‌های خود خواهید داشت.

قابلیت بعدی ویندوز ۱۱ که یک قابلیت بسیار مفید برای افراد لال و زبان‌آموزان است، Live Captions با همان زیرنویس‌های زنده است. شما این قابلیت را می‌توانید با سایر اپلیکیشن‌ها جفت کنید و نکته مهم‌تر اینکه شما امکان استفاده از آن را در وب‌سایت‌های استریم ویدیو را نیز خواهید داشت.

ویندوز ۱۱

قابلیت Snap Layouts یک قابلیت مالتی‌تسکینگ جدیداستکه برای اولین بار در ویندوز ۱۱ ارائه شده است و به شما اجازه خواهد داد تا چهار پروژه مختلف را به‌طور همزمان انجام دهید. شما همچنین در دستگاه‌های لمسی خواهید توانست ویندوزهای مرتبط را به هم‌دیگر اسنپ کنید. به این ترتیب، تجربه ناوبری شما بدون نیاز به ماوس و کیبورد بهبود خواهد یافت.

هدف مایکروسافت از ارائه همه قابلیت‌های فوق کمک به افراد حرفه‌ای برای بهبود وضعیت کار خود در ادارات هیبریدی و از راه دور است. این شرکت با اشاره با آمار Work Trend Index در سال ۲۰۲۲ گفت که ۷۳ درصد از کامندان گزینه کار از راه دور را ترجیح می‌دهند که این موضوع نیاز به بهبود سیستم‌عامل ویندوز برای این قبیل افراد را ضروری می‌کند.

نظر شما درباره این قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: DT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید