ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر اضافه شد؛ شروع تغییرات گسترده؟ - تکفارس 
ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر اضافه شد؛ شروع تغییرات گسترده؟ - تکفارس 

ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر اضافه شد؛ شروع تغییرات گسترده؟

مهدی ملکی
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 18:23
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک طی روزهای گذشته با تصاحب ۹.۲ درصد از سهام توییتر، رسماً به بزرگ‌ترین سهام‌دار آن تبدیل شد. نه تنها این موضوع سهام این شرکت را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داد، بلکه به ماسک اجازه می‌دهد که در کنار سایر اعضای هیئت مدیره حاضر شود.

پاراگ آگراوال، مدیر عاملی اجرایی توییتر که مدتی پیش بعد از استعفای جک دورسی، جایگزین آن شد، ساعاتی پیش با انتشار توییت زیر این خبر را تایید کرد:

طی گفت و گو با ایلان ماسک در هفته‌های اخیر، برای ما کاملاً روشن شده است که او ارزش‌های زیادی را به تیم هیئت مدیره ما اضافه خواهد کرد. او در عین این که علاقه‌مندی پرشور به سرویس ما است، منتقدی جدی هم تلقی می‌شود، دقیقاً چیزی که ما در توییتر و اتاق هیئت مدیره خود نیاز داریم تا در طولانی‌مدت قوی‌ترمان کند.

جک دورسی نیز بلافاصله با انتشار یک توییت، از اقدام جدید ماسک در تصاحب بیش از ۹ درصد از سهام این شرکت، استقبال کرد:

[او] عمیقاً به جهان ما و نقش توییتر در آن اهمیت می‌دهد.

براساس پرونده موجود در SEC، دوره محدودیت خرید ماسک در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. تا پایان این دوره هیئت مدیره یا ۹۰ روز بعد از آن ماسک قادر به خرید سهامی بیش از ۱۴.۹ درصد از کل سهام عادی توییتر نیست.

ماسک ماه گذشته میلادی از توییتر به دلایل مختلف انتقاد کرده بود. مدیر عامل اجرایی تسلا، اسپیس ایکس و …، با انتشار یک نظر سنجی روی حساب کاربری خود با ۹۰ میلیون دنبال کننده، از کاربران پرسید آیا اصول آزادی بیان در آن رعایت می‌شود یا خیر؟ او همچنین در آن زمان اضافه کرد در حالی بررسی شرایط جهت راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید است.

او به دنبال بیانیه آگراوال روی توییتر، این‌طور به انتخاب خود به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره واکنش نشان داد:

منتظر همکاری با هیئت مدیره توییتر و پاراگ هستم تا شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در توییتر طی ماه‌های آینده باشیم.

لازم به ذکر است جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر با ۲.۷ درصد از سهام کل توییتر، حدود ۴ برابر سهام کمتری از ایلان ماسک، یعنی بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت، سهام در اختیار دارد. او بعد از تصاحب بیش از ۹ درصد از سهام توییتر، با راه‌اندازی یک نظرسنجی از کاربران سوال کرد آیا خواهان یک دکمه اختصاصی ویرایش هستند یا خیر؟

بسیاری از کاربران توییتر در طی چند سال اخیر درخواست اضافه‌شدن قابلیت ویرایش پیام‌ها به توییتر را داشته‌اند اما این درخواست با مخالفت تیم توییتر مواجه شده بود. جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که این قابلیت احتمالاً هرگز به توییتر اضافه نخواهد شد اما حالا به‌نظر می‌رسد که این اتفاق در حال رخ‌دادن است. در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از کاربرانی که در این نظرسجی شرکت کرده‌اند با اضافه‌شدن این قابلیت موافق هستند. شما می‌توانید جزئیات این خبر را از طریق لینک بالا مطالعه کنید.

به نظر شما اضافه شدن ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر می‌تواند مسیر این شرکت را تغییر دهد؟ از طرفی فکر می‌کنید ماسک هنوز هم به دنبال ایجاد شبکه اجتماعی خود است یا در عوض تصمیم گرفته تا روی توییتر نظارت کند؟

منبع: CNBC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید