۱۳ وب‌سایت که زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند - تکفارس 
۱۳ وب‌سایت که زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند - تکفارس 

۱۳ وب‌سایت که زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند

مهدی ملکی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:00
بهترین وب‌سایت های اینترنت

اینترنتی اقیانوسی عظیم متشکل از ۱.۸ میلیارد وب‌سایت است که احتمالاً شما نیز همانند ما، تنها تعداد ناچیزی از وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را به صورت روزانه چک می‌کنید. اگر تماشای فیلم و سریال و بازی‌های ویدیویی آن قدری وقت شما را نگرفته‌اند که از این کار دست بکشید، ما این‌جاییم تا وب‌سایت‌های مفید جدیدی را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله شاهد فهرستی از وب‌سایت‌هایی خواهید بود که با وجود کارایی و سرگرم کنندگی، شدیداً دست کم و نادیده گرفته شده‌اند. وب‌سایت‌های مذکور به شما کمک می‌کنند کارهای عادی و عادت‌های روزمره خود با به طرز موثری انجام دهید و اطلاعاتی را به دست آورید که حتی نمی‌دانستید به آن‌ها نیاز دارید.

۱. camelcamelcamel – ارزان خرید کنید

بهترین وب‌سایت های اینترنت

آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان است و حداقل اگر خارج از ایران زندگی کرده باشید، احتمالاً برای یک بار دست به خرید از آن زده‌اید. با این وجود، برخی از کاربران ایرانی هم از این فروشگاه عظیم خرید می‌کنند. پس اگر همیشه دنبال بهترین تخفیف‌ها و کاهش قیمت‌ها هستید، camelcamelcamel بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

این وب‌سایت که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد، قیمت محصولات در حال فروش آمازون را رهگیری می‌کند و همچنین اجازه می‌دهد تاریخچه تغییرات قیمت یک محصول به‌خصوص را مشاهده کنید. به سادگی می‌توانید ببینید که این ابزار بسیار مفید است و می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، از آن بهره ببرید.

۲. Lightning Maps – نقشه صاعقه‌ها

بهترین وب‌سایت های اینترنت

بدون شک رعد و برق یکی از اعجاب‌انگیز و جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی جهان ماست که با وجود خطراتش، دوست داریم به تماشای آن بنشینیم. شما می‌توانید با کمک وب‌سایت Lightning Maps به نقشه واقعی صاعقه‌ها در سراسر جهان دست پیدا کنید.

در واقع اگر شما از طرفداران سرسخت این پدید طبیعی باشید، همین حالا هم روی لینک وب‌سایت یاد شده کلیک کرده و مدتی را در آن گذرانده‌اید. با این حال بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از این نقشه و تماشای صاعقه‌ها نیازمند برخی ملاحظات است.

هرگز به محل دقیق ایجاد یک صاعقه نزدیک نشوید. همچنین همیشه زیر یک سقف عایق باقی بمانید تا صاعقه به شما یا اشیایی که رسانا هستند، برخورد نکند.

۳. Mount Everest 3D – سفر مجازی به اورست

بهترین وب‌سایت های اینترنت

کوه اورست میزبان بلندترین قله جهان است و تنها افراد به شدت حرفه‌ای و سخت‌کوش می‌توانند به اوج آن صعود کنند. اگر شما هم شخصاً کوه‌نوردی می‌کنید یا دوست دارید چیزهای بیشتری درباره اورست بدانید و حداقل یک تور مجازی از آن داشته باشید، Mount Everest 3D با در اختیار گذاشتن یک نقشه قابل تعامل ۳ بعدی، این اجازه را به شما می‌دهد.

این وب‌سایت مسیر صعود به این قله را نشان می‌دهد و همچنین می‌توانید مکان‌های اردو و موارد دیگری را که کوه‌نوردان حین بالا رفتن از اورست تجربه می‌کنند، از نزدیک ببینید. استفاده از یک GPS زنده که موقعیت واقعی هر کوه‌نورد را نمایش می‌دهد، یکی دیگر از مزایای این ابزار جذاب است.

۴. AccountKiller – حذف آسان حساب کاربری

بهترین وب‌سایت های اینترنت

مواقع بسیاری وجود دارند که ما بنا به دلایل مختلف تصمیم می‌گیریم حساب آنلاین خودمان را روی یک شبکه اجتماعی، سرویس، وب‌سایت یا … حذف کنیم اما مطمئن نیستیم که چطور باید چنین کاری را انجام داد. از طرفی گاهی اوقات اساس کار را می‌دانیم اما این پروسه به قدری طولانی و پیچیده است که یا سردرگم می‌شویم یا قید آن را می‌زنیم.

AccountKiller وب‌سایتی است که این پروسه را برای شما آسان می‌کند. این وب‌سایت تمام قواعد و لینک‌های مستقیم حذف حساب کاربری را جمع‌آوری می‌کند تا شما به آسانی حساب‌های خود را روی هر پلتفرمی حذف کنید. نه تنها شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های معروف، بلکه راهنمای حذف حساب در برخی از نادیده‌ترین سرویس‌ها از طریق این وب‌سایت در دسترس است.

۵. agoodmovietowatch – پیشنهاد فیلم

بهترین وب‌سایت های اینترنت

گاهی اوقات پیدا کردن یک فیلم خوب برای تماشا، تبدیل به یک عمل زمان‌گیر و سخت می‌شود. اگر عاشق فیلم و سریال باشید، احتمالاً‌ بسیاری از نمونه‌های معروف سراسر جهان را تماشا کرده‌اید و اکنون هر بار که سراغ تماشای یک فیلم جدید می‌روید، با لحظاتی خسته کننده مواجه می‌شوید.

agoodmovietowatch به شما برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های بسیاری زیادی را که روی سرویس‌های استریم مانند نتلفیکس، HBO مکس، هولو و … قرار دارند، پیشنهاد می‌دهد. گفتنی است که فهرست پیشنهادی این وب‌سایت به شما، توسط ربات‌ها ساخته نشده است و همچنین می‌توانید پیشنهادها را در دسته‌بندی‌های گسترده‌ای دریافت کنید.

از جمله این دسته‌بندی‌ها حتی حال عمومی را هم می‌توان نام برد. دنبال فیلم‌های جدید هستید یا آثار کلاسیک؟ بهترین پیشنهادهای کل سایت را می‌خواهید یا موارد کم‌تر دیده شده؟‌ بهتر است در اولین فرصت به این وب‌سایت سر بزنید.

۶. Photopea – فتوشاپ آنلاین

بهترین وب‌سایت های اینترنت

ادوبی فتوشاپ احتمالاً معروف‌ترین نرم‌افزار ویرایش تصویر در سراسر جهان است. این ابزار قدرتمند ثابت کرده که می‌تواند از پس هر کاری برآید اما همین موضوع، قیمت آن را هم افزایش داده است.

Photopea یک ویرایشگر آنلاین رایگان تصویر است که ویژگی‌های بسیار مشابهی با فتوشاپ را ارائه می‌دهد و دیگر نیاز نیست برای یک ویرایش ساده، پول زیادی پرداخت کنید؛ البته اگر شما از آن دسته افرادی نباشید که از روش‌های دیگری برای دریافت نرم‌افزارهای پولی استفاده می‌کنند!

بنابراین Photopea این ویژگی‌ها را تنها روی مرورگر شما ارائه می‌دهد و حتی نیازی نیست آن را نصب کنید. شایان ذکر است که این ابزار از فرمت‌های PSD، AI، XD، sketch، PDF، XCF، RAW و … پشتیبانی می‌کند.

۷. ۱۰Minute Mail – ایمیل موقت

بهترین وب‌سایت های اینترنت

این وب‌سایت سرویس ایمیل موقت ۱۰ دقیقه‌ای را ارائه می‌دهد که به سادگی در چند کلیک می‌توانید در آن عضو شوید و سپس از نشانی خروجی آن، برای ثبت نام در سایر وب‌سایت‌ها، سرویس‌ها و … استفاده کنید. در واقع اگر می‌خواهید از یک سرویس تنها برای یک بار استفاده کنید و دوست ندارید که اسپم‌های آن را درون صندوق ورودی ایمیل اصلی خود مشاهده کنید ۱۰Minute Mail بهترین گزینه است.

یک بار که نشانی موقت این ایمیل را ایجاد کنید، هر پیام دریافتی فوراً در صفحه اصلی همین سایت نمایش داده می‌شود. هر حساب موقت ایمیل تا پیش از تخریب، ۱۰ دقیقه به فعالیت ادامه می‌دهد.

حریم شخصی ملاحظه بسیار بزرگی است و حساب ایمیل موقت روشی مناسب است تا حریم شخصی خود را حفظ کنید. البته ما هشدار می‌دهیم که نباید از این سرویس برای ساخت حساب در وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید، مانند نتفلیکس و آمازون کمک بگیرید.

۸. LEO Labs – ماهواره‌های دور زمین را تماشا کنید

بهترین وب‌سایت های اینترنت

LEO یا مدار پایین زمین میزبان تمام ماهواره‌های ارسالی بشر به مدار سیاره آبی ما است. LEO Labs نیز با ارائه دادن نقشه‌های این مدار، اجازه می‌دهد شما تمام ماهواره‌های موجود در این مدار را مشاهده کنید.

بیشترین اجاسام مصنوعی ارسالی توسط بشر به فضا، در این مدار قرار می‌گیرند و در واقع ارتفاع این مدار حداکثر ۶۳۷۸ کیلومتر است. شاید جالب باشد بدانید انسان‌ها از شروع سفر به فضا برای حضور در ایستگاه‌های فضایی، در این مدار فعالیت کرده‌اند. برای اولین بار در سال ۱۹۶۸، ناسا فضانوردان خود را طی برنامه فضایی آپولو به مقصدی ورای این مدار ارسال کرد که بعد از سال ۱۹۷۲، دیگر شاهد چنین چیزی نیستیم.

بسیار شگفت‌انگیز است که بتوانیم تمام ماهواره‌های موجود در این ناحیه را از طریق یک نقشه مجازی دقیق نظاره کنیم. شاید مشاهده ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ایکس هم برای شما جالب باشد؛ خوشبختانه این وب سایت آن‌ها را هم به نمایش می‌گذارد.

۹. MuscleWiki – آموزش حرفه‌ای بدن‌سازی

بهترین وب‌سایت های اینترنت

اگر علاقه زیادی به بدن‌سازی دارید اما نمی‌دانید چگونه و از کجا شروع کنید، MuscleWiki بهترین مکان برای شروع است. شما می‌توانید عضله مورد نظر برای تمرین را انتخاب کنید تا این وب‌سایت تمام نرمش‌ها و حرکات موجود مرتبط برای تقویت آن را به شما نشان دهد.

این وب‌سایت همچنین به شما می‌گوید آیا یک تمرین به‌خصوص برای مبتدیان مناسب است یا افراد عادی. ویدیوهای آموزشی و دستورالعمل‌های متنی یکی دیگر از مزایای این ابزار است. به کمک آن‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمرین‌ها را درست انجام می‌دهید و خوشبختانه کسی هم در اطرافتان نیست که بگوید آن حرکت را اشتباه اجرا می‌کنید و منطق خودش را توضیح دهد!

۱۰. AlternativeTo – جایگزین هر نرم‌افزار و سرویس را بشناسید

بهترین وب‌سایت های اینترنت

دیر یا زود بالاخره ما مجبور می‌شویم برای برخی از اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها و سرویس‌ها پول پرداخت کنیم اما نیاز نیست اکنون یا حداقل برای همه موارد این کار را انجام دهیم. ادوبی پریمیر پرو یا … قیمت زیادی دارند و گاهی اوقات منطقی نیست که از آن‌ها استفاده کنید یا با مهارت کنونی خود، از چنین ابزارهای پیشرفته‌ای کمک بگیرید.

وب‌سایت AlternativeTo این مشکل را حل می‌کند. شما می‌توانید جایگزین هر اپلیکیشن و سرویسی را در این وب‌سایت مشاهده و آن‌ها را براساس نیاز خود انتخاب کنید. بنابراین نیازی نیست تا زمانی که دوست دارید یا نیاز پیدا می‌کنید، محبوب‌ترین و معروف‌ترین اپلیکیشن بازار را برای انجام کارهای از قبیل ویرایش، تدوین، برنامه‌نویسی و … تهیه کنید.

۱۱. GeoGuessr – جهان را بشناسید

بهترین وب‌سایت های اینترنت

GeoGuessr یک بازی جغرافیایی سرگرم کننده و جالب است که توانایی‌های شما در شناسایی مکان‌های سراسر جهان را به چالش می‌کشد. این بازی آموزنده دارای چند حالت است که می‌توانید به تدریج با استفاده از آن‌ها، کشورها و شهرهای سراسر جهان را همراه با میلیون‌ها بازیکن بشناسید.

سیستم امتیاز این بازی جذابیت‌های خودش را دارد و اگر ادعا می‌کنید که شناخت بهتری از مکان‌های متنوع دنیا دارید، دوستان خود را به این بازی دعوت کنید تا به رقابت با شما مشغول شوند.

۱۲. Radio Garden – رادیو سراسری

بهترین وب‌سایت های اینترنت

Radio Garden اجازه می‌دهد که هزاران ایستگاه رادیویی را در سراسر جهان کشف کنید. این پروژه که مقر اصلی آن در آمستردام است، اولین بار در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. حالا این شرکت یک برند کوچک مستقل به شمار می‌رود که چندین سرویس و محصول مختلف حوزه موسیقی را در سراسر جهان توزیع می‌کند.

شما می‌توانید ایستگاه‌های رادیویی محبوب خود را حتی در آن سوی دنیا پیدا و به آن گوش دهید. این امکان وجود دارد که ایستگاه‌های موجود را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

۱۳. Ninite – نصب و به‌روزرسانی آسان نرم‌افزارها

بهترین وب‌سایت های اینترنت

این وب‌سایت که آخرین پیشنهاد فهرست ماست، کاملاً نادیده گرفته می‌شود. Ninite کمک می‌کند که تمام نرم‌افزارهای خود را به دور از بدافزارها و نسخه‌های جعلی که معمولاً درون اینستالرها مخفی می‌شوند، نصب و به‌روزرسانی کنید.

Ninite در نصب آخرین نسخه اورجینال ارائه شده هر اپلیکیشن توسط ناشر بسیار خوب عمل می‌کند و فرایند نصب آن‌ها نیز در پس‌زمینه صورت می‌گیرد. به این ترتیب اگر رایانه شخصی جدیدی تهیه کرده‌اید، می‌توانید از این ابزار برای سهولت عمل پیکربندی استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید