۱۰ ابزار هوش مصنوعی جالب که باید امتحان کنید - تکفارس 
۱۰ ابزار هوش مصنوعی جالب که باید امتحان کنید - تکفارس 

۱۰ ابزار هوش مصنوعی جالب که باید امتحان کنید

مهدی ملکی
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - 09:37
ابزار جالب هوش مصنوعی

وقتی حرف از هوش مصنوعی (AI) می‌شود، همه ما نخست به الگوریتم‌ها، اتوماسیون شغل‌ها و توسعه فنی فکر می‌کنیم اما این حوزه دامنه نفوذ بیشتری در جهان ما دارد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک با استفاده از آن، دست به کارهای خلاقانه و سرگرم کننده زده‌اند.

در این مقاله، ما درباره ابزارهای هوش مصنوعی جالبی سخن خواهیم گفت که حتماً باید آن‌ها را امتحان کنید. افزون بر این که این ابزارها می‌توانند در یک روز خسته کننده به کمک شما بیایند، نماینگر پیشرفت حوزه هوش مصنوعی هم هستند.

۱. Semantris – حدس کلمات

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که باید تجربه کنید

سمانتریس یکی از تجربه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده توسط گوگل است. این بازی ارتباط میان کلمات، از یک شبکه عصبی برای انتخاب مرتبط‌ترین واژه‌ها به واژه‌ای که شما تایپ می‌کنید، استفاده می‌کند. سمانتریس دو حالت دارد: آرکید و بلاکس.

در حالت آرکید شما با توجه به کلمه داده شده، یک واژه سرنخ را تایپ می‌کند که هوش مصنوعی آن را متوجه می‌شود. اگر سمانتریس سرنخ شما را بردارد، آن واژه از بین می‌رود. در حالی که شما فکر کرده و تایپ می‌کنید، کلمات بیشتر و بیشتری اضافه می‌شوند. اگر فهرست کلمات به بالای صفحه برسند، بازی تمام می‌شود و شما می‌بازید.

در حالت بلاکس، سمانتریس چندین بلوک رنگی مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد که هر کدام حاوی یک کلمه است. سپس از شما خواسته می‌شود یک سرنخ درباره هر یک از این کلمات بنویسید. هوش مصنوعی کلمه را حدس زده و آن بلوک و هر بلوکی که با آن رنگ نشانه‌گذاری شده، پاک می‌کند. برخلاف چیزی که در ظاهر به نظر می‌رسد، سمانتریس بازی سرگرم و درگیر کننده‌ای است و به شما کمک می‌کند که متوجه شوید الگوریتم، چطور زبان ما را می‌فهمد.

۲. Deepart.io – ساخت اثر هنری

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که باید تجربه کنید

این وب‌سایت تصاویر شما را به کارهای هنری زیبایی تبدیل می‌کند. برای ساخت اثر هنری خود، بعد از آپلود تصویر مورد نظر، یکی از استایل‌های پیش‌فرض را برای اعمال روی آن انتخاب کنید.

اگرچه Deepart.io استایل‌های بسیار زیادی دارد، اما شما می‌توانید یک تصویر جداگانه را هم به عنوان استایل به تصویر خود اضافه کنید. مدتی طول می‌کشد که تبدیل تصاویر به اتمام برسد اما نتیجه به قدری شگفت‌انگیز است که مطمئن باشید ارزشش را دارد.

در حال حاضر Deepart.io سه پلن ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها رایگان است. با این وجود، تصاویر این پلن رزولوشن پایینی دارند. اگر قصد دارید تصویر ایجاد شده را پرینت کنید یا روی پیراهن و ماگ خود قرار دهید، بهتر است یکی از پلن‌ها را تهیه کنید تا به تصاویری با رزولوشن بالاتر دست یابید.

۳. Generative Engine – روایت تصویری داستان

هوش مصنوعی

این ابزار با Runaway ساخته شده و یک ماشین هوش مصنوعی داستان‌گو است. Generative Engine با استفاده از AttnGAN بر اساسی متنی که تایپ می‌کنید، تصاویری را می‌سازد.

با ورود به این وب‌سایت، از شما درخواست می‌شود هر چیزی که دوست دارید بنویسید و زمانی که این کار را انجام می‌دهید، یک تصویر مصنوعی براساس متن نوشته شده، ساخته می‌شود. حتی اگر به نوشتن ادامه دهید، تصویر نهایی به صورت زنده تغییر می‌کنید و قسمت‌های جدید متن شما را هم به شیوه خودش نمایش می‌گذارد.

بعد از چند خط تایپ کردن، می‌توانید به عقب بازگردید و روند شکل‌گیری یا به عبارتی، روایت داستان خودتان را برای هر عبارتی که اضافه کرده‌اید، تماشا کنید. اگرچه تصاویر اکثراً مقداری تار و گاهی اوقات کاملاً تار هستند، اما این ابزار هنوز هم فوق‌العاده است و باید آن را امتحان کنید.

۴. Cyborg Wirter – تقلید شیوه نوشتن

هوش مصنوعی

این هم یکی دیگر از ابزارهای جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند شیوه‌های مختلف نگارش را تقلید کند. برای استفاده از Cyborg Writer کافی است چند کلمه بنویسید و سپس روی Synthesize کلیک کنید.

سپس Cyborg Writer با همان روشی که می‌نویسید، جمله‌های شما را کامل می‌کند. روش‌های مذکور شامل روش نوشتاری داداگاه عالی ایالات متحده آمریکا، ویلیام شکسپیر، دونالد ترامپ، ویکی پدیا و … است.

فراتر از این موارد، Cyborg Writer حتی می‌تواند استایل امینم، توپاک شکور و تیلور سوییفت را هم تقلید کند. گاهی اوقات متون تولید شده منطقی به نظر نمی‌رسند اما به هر حال در غالب مواقع، استایل مذکور به خوبی تقلید می‌شود و اگر با آن شخص آشنایی داشته باشید، این را تشخیص می‌دهید.

۵. FreddieMeter – چه قدر شبیه فردی مرکوری می‌خوانید؟

هوش مصنوعی

FreddieMeter یکی دیگر از تجربه‌های هوش مصنوعی گوگل است که باید امتحان کنید. این ابزار از کاربران درخواست می‌کند با صدای خود، شیوه خواندن فردی مرکوری، خواننده مشهور را تقلید کنند و سپس تطابق صدای آن‌ها با او را رتبه‌بندی می‌کند.

اگر شما هم قصد دارید این کار را انجام دهید، یکی از آهنگ‌های فردی مرکوری را انتخاب و شروع به خواندن کنید. سپس ابزار یاد شده صدای شما را ضبط و تحلیل می‌کند. FreddieMeter نشان با یک درصد معین نشان می‌دهد که صدای شما بر اساس ملودی، تن و گام چه قدر بر صدای مرکوری منطبق است.

۶. Quick, Draw! – حدس نقاشی

Quick, Draw! در حقیقت یک بازی بصری اعتیادآور آنلاین است که در آن، شبکه عصبی هوش مصنوعی تصویری را که رسم کرده‌اید، حدس می‌زند.

این ابزار به شما یک شی می‌دهد تا طی ۲۰ ثانیه آن را نقاشی کنید. طی این زمان، هوش مصنوعی به شکل متوالی نام چیزهایی که رسم می‌کنید را حدس می‌زند تا بالاخره پیش از پایان زمان، همان شی‌ای را که از شما خواسته حدس بزند. در هر دور شما باید ۶ شکل را برای حدس‌های Quick, Darw! رسم کنید.

همان‌طور که در مورد موارد قبلی گفتیم، این بازی هم کاملاً هیجان‌انگیز است و فرایند شناسایی تصاویر توسط هوش مصنوعی را نمایش می‌دهد.

۷. Deep Nostalgia – رفتگان را زنده کنید

deep nostalgia

دیپ نوستالژیا ابزار فوق‌العاده‌ای است که چهره موجود در تصاویر ثابت را از طریق یادگیری عمیق، متحرک می‌کند. این ابزار ساخت My Heritage مدتی است که به شهرت زیادی رسیده و طی تنها چند ثانیه، تصاویر را به زندگی باز می‌گرداند.

از جمله انیمیشن‌های موجود در این ابزار می‌توانیم به بیان احساسات با صورت، ژست‌هایی مانند لبخند، چشمک و چرخش سر اشاره کنیم. برای جان بخشیدن به تصاویر نیاکان خود بعد از ساخت حساب رایگان روی وب‌سایت My Heritage و آپلود یک تصویر، Deep Nostalgia کار خود را برای متحرک کردن زیر یک دقیقه به اتمام می‌رساند.

این ابزار اجازه می دهد که تصاویر خود را افزون بر متحرک کردن، رنگی کنید و رزولوشن آن‌ها را افزایش دهید تا حس واقع‌گرایانه بیشتری پیدا کنند. در کنار استایل عادی، می‌توانید ژست مورد علاقه خود را برای زنده کردن رفتگان، انتخاب کنید.

۸. Talk to Books – با کتاب‌ها صحبت کنید

هوش مصنوعی

بار دیگر به یکی از ابزارهای تجربی گوگل در حوزه هوش مصنوعی رسیدیم که این بار سعی دارد گفت و گوهای انسانی را درک کند. با ورود به صفحه اصلی این ابزار، از شما خواسته می‌شود هرگونه سوال یا بیانیه‌ای دلخواهی را تایپ کنید.

سپس، Talk to Books از میان بیش از ۱۰۰ هزار کتاب، به دنبال جمله‌هایی می‌گردد که احتمال حضور آن‌ها در مکالمات واقعی بسیار زیاد است. این ابزار پیشنهاد می‌کند برای دریافت نتایج مرتبط‌تر، به جای استفاده از کلمه‌های کلیدی، از جمله‌های کامل استفاده کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های پایگاه داده جست و جو را براساس ژانر و دسته‌بندی انتخاب کنید تا نتایج بهتری به شما نمایش داده شود.

با این حال به یاد داشته باشید که Talk to Books نتایج را برای صحت دقت آن‌ها مورد برری قرار نمی‌دهد و تنها سعی می‌کند جمله‌هایی را پیدا کند که از لحاظ معنایی و منطقی مرتبط هستند.

۹. DeepBeat – ساخت خودکار متن رپ

هوش مصنوعی

DeepBeat یک ابزار نوشتار متن رپ است که از هزاران متن موجود در پایگاه داده خود برای ایجاد ایده‌های جدید استفاده می‌کند.

برای ساخت متن رپ، هم می‌توانید یک خط را برای شروع تایپ کنید یا این که در حالت دوم، اجازه دهید این ابزار تمام متن را از پایه خودش بنویسد. همچنین می توانید کلمه‌های کلیدی برای حضور در متن آهنگ خود را به DeepBeat بدهید تا با در نظر گرفتن آن‌ها این کار را انجام دهد. در حال حاضر DeepBeat می‌تواند به زبان‌های انگلیسی و فنلاندی برای شما ترانه بنویسد.

مهم نیست که تنها دنبال سرگرم کردن خود هستید یا واقعاً می‌خواهید از این ابزار ایده بگیرید، به هر حال DeepBeat ابزار بسیار جالبی است.

۱۰. Google Shadow Art – سایه بازی با گوگل

هوش مصنوعی

Google Shadow Art ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد مهارت‌های سایه بازی خود را محک بزنید. ابتدا باید انتخاب کنید که تمایل دارید با دست خود، سایه چه حیوانی را بسازید. سپس این ابزار شکل دست را برای ساختن سایه آن حیوان به شما نمایش می‌دهد.

در نتیجه وقتی شما ژست مورد نظر را با دستان خود ایجاد می‌کنید، Google Shadow Art سعی می‌کند حیوان را تشخیص دهد. در مجموع ۱۲ حیوان در این ابزار وجود دارند، بنابراین می‌توانید همه آن‌ها را امتحان کنید و ببینید چطور می‌توانید به درستی آن‌ها را بسازید.

سرانجام به انتهای این مقاله می‌رسیم. اگرچه خودش هوش مصنوعی فاقد احساس است اما انسان‌ها می‌توانند ابزارهای جذاب، سرگرم کننده و هدفمندی با آن بسازند. این ابزارها و تجربیات نه تنها لذت‌بخش هستند، بلکه نشان می‌دهند که هوش مصنوعی تا چه اندازه به شکل‌گیری دنیای کنونی و احتمالاً دنیای آینده کمک می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید