مایکروسافت امروز سالگرد ۴۷ سالگی خود را جشن می گیرد - تکفارس 
مایکروسافت امروز سالگرد ۴۷ سالگی خود را جشن می گیرد - تکفارس 

مایکروسافت امروز سالگرد ۴۷ سالگی خود را جشن می گیرد

مهدی حلوائی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 23:00
مایکروسافت

بیل گیتس و پاول الن در چنین روزی در تاریخ ۴ آپریل ۱۹۷۵ کمپانی مایکروسافت را تاسیس کردند؛ شرکتی که حالا به یکی از بزرگترین و مهم‌ترین‌های تاریخ فناوری تبدیل شده است. مایکروسافت همچنین یکی از ثروتمندترین شرکت‌های دنیا بوده و ارزش فعلی آن چیزی بیش از ۲ تریلیون دلار است. از بین مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به سیستم‌عامل ویندوز، کنسول ایکس باکس و نرم افزار آفیس اشاره کرد.

گیتس و الن در سال ۱۹۷۵ زبان برنامه‌نویسی بیسیک (Basic) را برای کامپیوتر التیر ۸۸۰۰ (Altair 8800) شرکت MITS طراحی کردند و پس از آن از این شرکت جدا شدند. این دو پس از آن تصمیم گرفتند تا پروژه‌ی مایکروسافت (ترکیبی از نام مایکروکامپیوتر و سافتور) را آغاز کنند. هدف اصلی این پروژه، تمرکز روی زبان بیسیک و گسترش عملکرد کامپیوترها بود. این پروژه به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست پیدا کرد و مایکروسافت پس از آن توانست تا اولین دفاتر بین‌المللی خود را در کشورهای ژاپن (۱۹۸۰) و بلژیک (۱۹۸۲) تاسیس کند.

مایکروسافت

مایکروسافت در سال ۱۹۸۳ نیز اولین نسخه از سیستم عامل ویندوز را طراحی کرد که کاربران به‌لطف آن می‌توانستند تا روی آیکون‌های موجود در صفحه کلیک کرده و به‌طور همزمان چندین نرم افزار را کنترل کنند. در همین سال ایده‌ی استفاده از موس نیز معرفی شد و تحول عظیمی در دنیای فناوری شکل گرفت. دهه‌ی هشتاد میلادی دوره‌ای بود که مایکروسافت در کشورهای اروپایی بیشتری حضور پیدا کرد و این کمپانی در سال ۱۹۹۰ به اولین شرکتی تبدیل شد که سالانه به فروشی بیش از ۱ میلیارد دست پیدا می‌کند.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ با معرفی کنسول ایکس باکس به صنعت بازی‌های ویدیویی ورود کرد و در سال ۲۰۱۱ نیز پلتفرم اسکایپ را به جهان معرفی کرد. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۸ از سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ رونمایی کرد که حالا به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های جهان شناخته می‌شود. اما این پایان کار نبوده و این غول فناوری کماکان به تولید محصولات مختلف و عرضه‌ی آن‌‌ها برای تمامی افراد ادامه می‌دهد.

نظر شما در مورد شرکت مایکروسافت چیست؟ به‌نظر شما بهترین عملکرد این شرکت در چه سال‌هایی بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.