ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد - تکفارس 
ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد - تکفارس 

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد

مهدی حلوائی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 17:48
ایلان ماسک

به گزارش خبرگزاری CNBC، ایلان ماسک امروز ۹.۲ درصد از سهام توییتر را با مبلغ ۲.۸۹ میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید در حالی انجام شده که مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس مدتی پیش به سیاست‌های مرتبط با آزادی بیان در توییتر اعتراض کرده بود.

ماسک در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد اما این پلتفرم مشکلاتی را نیز برای او ایجاد کرده است. او در سال ۲۰۱۸ در توییتی اعلام کرد که امکان خصوصی‌کردن شرکت تسلا به ازای ۴۲۰ دلار برای هر سهم را دارد و همین موضوع باعث شد تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) او را به پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه کند.

ماسک همچنین هفته‌ی گذشته در یک نظرسنجی در توییتر از کاربران نسبت به میزان پایبندی این پلتفرم به آزادی بیان سوال کرد. او همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی خود را راه‌اندازی کند و همین موضوع احتمال خرید کامل توییتر توسط او را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش CNBC، ارزش توییتر در سال جاری میلادی بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

نظر شما در مورد توییتر چیست؟ به‌نظر شما آیا این پلتفرم به حقوق مرتبط با آزادی بیان پایبند است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید