شیائومی با انتشار بیانیه ای تقلب در نتایج بنچمارک گوشی های خود را توجیه کرد - تکفارس 
شیائومی با انتشار بیانیه ای تقلب در نتایج بنچمارک گوشی های خود را توجیه کرد - تکفارس 

شیائومی با انتشار بیانیه ای تقلب در نتایج بنچمارک گوشی های خود را توجیه کرد

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 16:45
شیائومی

هفته پیش، جان پوله (John Poole) موسس گیک‌بنچ ادعا کرد که شیائومی نیز همانند سامسونگ در نتایج بنچمارک گوشی‌ها خود دستکاری کرده است.

به گفته پوله، این کار باعث شده تا عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گوشی شیائومی می ۱۱ به‌ترتیب ۳۰ و ۱۵ درصد بیشتر نمایش داده شود. حالا شیائومی با انتشار بیانیه‌ای به این ادعا پاسخ داده است. در این بیانیه آمده است:

شیائومی از روش‌های مدیریت حرارت برای اطمینان از عملکرد خوب گوشی‌های خود استفاده می‌کند. بسیاری از دستگاه‌های ما ۳ نوع حالت عملکردی دارند که به کاربران اجازه می‌دهند تا بین عملکرد بالا و کاهش مصرف انرژی یکی را انتخاب کنند. بنابراین بهینه‌سازی‌های مرتبط با عملکرد اپلیکیشن در گوشی‌های ما به سه فاکتور مصرف انرژی، عملکرد و تاثیر حرارت بستگی دارد.

به نظر می‌رسد شیائومی با این توضیح، به‌طور ضمنی مدیریت عملکرد گوشی‌های خود را برای ارائه بهینه‌ترین تجربه کاربری پذیرفته است. این شرکت همچنین به‌طور ضمنی بیان کرده است که محدودیت‌های عملکردی گوشی‌های خود را، از طریق حالت‌های عملکردی مختلفی که در داخل آن‌ها ایجاد کرده است، دور زده است. این کار ظاهراً به بهای افزایش مصرف باتری انجام شده و کاربران نیز احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اند.

ماه گذشته گیک‌بنچ چندین گوشی گلکسی S سامسونگ را به‌خاطر تقلب در نتایج بنچمارک‌ها اخراج کرد و بعد از آن نیز مشخص شد که شیائومی هم دست به این کار زده است. البته سامسونگ رسماً از کاربران خود عذرخواهی کرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید