روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل الکترونیک قدیمی - تکفارس 
روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل الکترونیک قدیمی - تکفارس 

روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل الکترونیک قدیمی

مهدی ملکی
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 09:00
روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل قدیمی

ممکن است بعد از خرید وسایل و کالاهای جدید به این فکر کنید که وسایل قدیمی شما هنوز هم سالم هستند و چطور می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در واقع انکار نمی‌کنیم که در ابتدا این فکر به ذهن خطور می‌کند که آن‌ها را بیرون بیندازیم ولی اگر آن‌ها واقعاً کار کنند، آیا این هدر دادن منابع نیست؟

بنابراین باید با آن‌ها چه کرد؟ یک موزه تاسیس کنیم؟ مجموعه‌ای از محصولات عتیقه شکل دهیم و مجموعه‌دار شویم؟ یا بیخیال ماجرا شویم و آن‌ها را در طبعیت رها کنیم تا قطعات سمی‌شان محیط زیست را آلوده کند؟

با ما همراه شوید تا در این مقاله ۶ ایده خلاقانه برای استفاده از وسایل الکترونیک قدیمی را با یکدیگر مرور کنیم.

استفاده از یک تبلت یا لپ تاپ به عنوان مانیتور دوم

روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل قدیمی

مانیتورهای قدیمی می‌توانند به شما کمک کنند که منطقه دید خود از سیستم عامل رایانه‌تان را دو برابر کنید. سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند همین کار را برای شما انجام دهند. تبلت‌ها و لپ تاپ‌های قدیمی براساس مدل و سازگاری نرم‌افزاری، می‌توانند به عنوان مانیتور دوم رایانه شما مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر از مک استفاده می‌کنید، ویژگی بومی Sedecar می‌تواند در انجام این کار به شما کمک کند. دستگاه‌های اندروید هم به روش‌های مختلف مانند استفاده از SuperDisplay این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به دانشمندان برای درمان سرطان یا کاوش فضا کمک کنید

اگر صاحب یک دستگاه قدیمی هستید که هنوز هم پردازنده آن کار می‌کند، می‌توانید به طور موثر قدرت خروجی را در اختیار محققان قرار دهید تا آن‌ها از آن در یک شبکه کامپیوتری توزیع شده استفاده کنند. میلیون‌ها دستگاه متصل از طریق این سیستم‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان یک ابررایانه بزرگ برای حل برخی از بزرگ‌ترین مسائل بشر کار کنند.

Berkeley Open Infrastructure for Network Computing یکی از سردمداران این فناوری است که اجازه می‌دهد گوشی‌ها و رایانه‌ها به آرامی روی پروژه‌های پزشکی، کیهان‌شناسی، بیولوژیکی و همچنین ریاضی کار کنند. تنها کافی دستگاه خود را روشن، آن را به اینترنت متصل و سپس یک اپلیکیشن را فعال کنید. تمام عملیات تحقیقاتی و کمک به پیشرفت بشریت در پس‌زمینه اجرا می‌شود.

تبدیل رایانه یا کنسول بازی قدیمی به مدیا سرور

تاریخچه ایکس باکس مایکروسافت

اگر تصاویر یا ویدیوهای خانوادگی فضای زیادی را روی رایانه اصلی شما اشغال کرده‌اند، به سادگی می‌توانید به وسیله رایانه دوم خود از آن‌ها میزبانی کنید. به محض این که درایو رایانه دوم را روی شبکه اینترنت خانگی خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید از هر جای خانه یا حتی خارج از خانه، به اطلاعات ذخیره شده روی آن دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید این رایانه را به تلویزیون متصل کنید و از طریق یک اپلیکیشن ساخت مدیا سرور مثل پلکس (Plex)، رایانه مذکور را به عنوان یک مدیا سرور احیا کنید. حتی افزون بر رایانه‌ها، می‌توانید این کار را با کنسول‌های بازی هم انجام دهید. با انجام این کار نه تنها می‌توانید داده‌هایتان را در فضایی امن ذخیره کنید، بلکه قادر به مدیریت، جست و جو، پخش و اجرای آن‌ها خواهید بود.

تبدیل یک تبلت قدیمی به یک قاب عکس پویا

روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل قدیمی

تبلت‌های قدیمی برای عمل کردن به عنوان یک قاب عکس دیجیتال پویا به شدت مناسب هستند. اغلب اوقات، این فرایند همان‌طور که انتظار می‌رود بسیار ساده است. تنها کافی است تصاویر خود را وارد حافظه تبلت کنید و بعد از اجرای اپلیکیشن گالری پیش‌فرض آن، گزینه اسلایدشو (Slideshow) را انتخاب نمایید. بعد از انجام این کار با مراجعه به تنظیمات مطمئن شوید که گزینه خاموش شدن نمایشگر یا به اصطلاح، خواب یا تایم‌اوت نمایشگر غیرفعال شود.

علاوه بر اپلیکیشن پیش‌فرض تبلت می‌توانید نرم‌افزارهای شخص ثالث بسیاری را برای این کار پیدا کنید. همچنین اپلیکیشن‌های Frameo و Fotoo برای انتقال بی‌سیم تصاویر به تبلت رضایت‌بخش و مناسب هستند.

استفاده از گوشی قدیمی به عنوان دوربین امنیتی

روش های خلاقانه برای استفاده از وسایل قدیمی

اکنون که بیشترین گوشی‌های هوشمند دوربین‌های باکیفیتی دارند، ساده‌تر است که از آن‌ها برای تبدیل گوشی خود به یک دوربین امنیتی استفاده کنید. براساس اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید، دوربین یک گوشی قدیمی می‌تواند به صورت بی‌سیم به پخش تصویر صحنه‌ای روی گوشی اصلی شما بپردازد که مد نظر دارید. حتی در برخی شرایط می‌توانید فوتیج مذکور را روی فضای ابری ذخیره کنید.

سرویس‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارند. شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، کاری کنید که گوشی هوشمند قدیمیتان به صورت متوالی به ضبط یا پخش تصویر مشغول شود. Drive Recorder یک اپلیکیشن مناسب برای انجام این کار روی سیستم عامل اندروید است.

دستگاه را اهدا کنید یا بفروشید

اگر هیچ کدام از ایده‌های بالا برای شما عملی نیستند یا سایر ایده‌هایی که خودتان در ذهن دارید،‌ جواب نمی‌دهند، باید توجه کنید افراد زیادی هستند که به دستگاه، کالا یا محصول قدیمی شما نیاز دارند. برای دستگاه‌های بزرگ‌تر مثل گوشی‌ها، رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها، می‌توانید آن‌ها را به آشنایانی بدهید که می‌دانید به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند.

اگر نتوانستید دستگاه را اهدا کنید یا نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، آن را بفروشید! گاهی این گزینه چنان آشکار و شفاف است که نیازی نیست به آن اشاره کنیم اما ممکن است فکر کنید برخی از وسایل را هیچ‌کس نمی‌خرد اما این‌طور نیست. تقریباً برای هر چیزی که کار می‌کند و سالم است و یا حتی سالم نیست، مشتری وجود دارد. بنابراین بهتر است به جای دور انداختن یک وسیله، آن را به فروش برسانید.

در نهایت اگر نتوانستید چیزی را اهدا کنید یا بفروشید، مطمئن شوید که قبل از دور انداختن یک وسیله الکترونیک، از تمام مسائل مربوط به بازیافت آن اطلاع دارید.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.