مایکروسافت بار دیگر در فهرست ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار تایم قرار گرفت - تکفارس 
مایکروسافت بار دیگر در فهرست ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار تایم قرار گرفت - تکفارس 

مایکروسافت بار دیگر در فهرست ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار تایم قرار گرفت

مهدی ملکی
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - 19:19
فهرست شرکت های تاثیرگذار تایم

بدون شک، مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر حوزه تکنولوژی است. با این حساب، اصلاً جای تعجب ندارد که این شرکت بار دیگر وارد فهرست ۱۰۰ برند تاثیرگذار سال جاری دنیای تکنولوژی از نگاه تایم (Time) شده است.

مایکروسافت در این فهرست، در کنار برخی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تکنولوژی از جمله انویدیا، آمازون، اپل، متا و آلفابت (شرکت مادر گوگل) قرار گرفته است. تایم با اشاره به تصاحب اکتیویژن بلیزارد، توضیح داده که چرا مایکروسافت لایق قرارگیری در این فهرست است:

مایکروسافت، موسس ایکس باکس در ماه ژانویه با رونمایی از برنامه‌هایش برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد، ناشر Call of Duty و Overwatch گیمرها را در شوک فرو برد. این شرکت می‌گوید که قرارداد ۷۰ میلیارد دلاری آن‌ها می‌تواند به آن کمک کند که بهتر به ۳ میلیارد گیمر موجود در جهان خدمت‌رسانی کند. با این حال، چنین قراردادی منجر به واکنش‌های بسیاری در این صنعت ۲۰۰ میلیارد دلاری شده و اکنون نهادهای نظارتی، توجه خود را به این موضوع معطوف کرده‌اند. مایکروسافت مدتی است که تحت رهبری ساتیا نادلا، درآمد ماهانه ۵۱.۷ میلیارد دلار در هر سه‌ماه سال را پشت سر گذاشته است.

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که با قراردادی به ارزش تقریباً ۷۰ میلیارد دلار، شرکت اکتیویژن بلیزارد را به تصاحب خود در می‌آورد. اعلام این موضوع همچون بمبی خبری عمل کرد و رسانه‌ها و کاربران را شدیداً درگیر نمود.

اما مایکروسافت با این رویه چندان هم غریبه نیست. این غول آمریکایی سال گذشته میلادی و در همین حوالی خرید بتسدا را تایید کرد که به نوبه خود واکنش‌های بسیار زیادی را به دنبال داشت و همین بحث‌ها را در آن زمان هم به راه انداخت.

از آن گذشته، این شرکت پیوسته از زمان گماشتن فیل اسپنسر به عنوان مدیر عامل اجرایی بخش گیمینگ این شرکت یعنی شاخه ایکس باکس، چنین خریدهایی را آغاز کرده است که تاکنون نه تنها هیچ کدام تا این اندازه بزرگ و تاثیرگذار نبوده‌اند بلکه مایکروسافت حتی فارغ از بخش گیمینگ نیز اولین باری است که چنین خرید شگفت‌انگیزی را به ثبت می‌رساند.

مایکروسافت همچنین در بسیاری از حوزه‌ها فعال بوده و تاثیرات انکارناپذیر بسیاری روی صنعت تکنولوژی داشته است. پیش از انتشار این فهرست، مایکروسافت قبل‌تر در فهرست فورچن ۵۰۰ هم قرار گرفته بود. غول‌های خرده فروشی مانند والمارت و آمازون به ترتیب در رده اول و سوم رتبه‌بندی فورچن ۵۰۰ قرار گرفته‌اند. همچنین در رده‌های بالای فهرست نام بسیاری از تولید کنندگان خودرو، شرکت‌های نفتی و مالی نیز به چشم می‌خورد. 

علاوه بر این، چندین ماه پیش فورچن اپل را به عنوان تحسین برانگیزترین شرکت دنیا معرفی کرد که نشان می‌دهد صنعت تکنولوژی، بشر را به مناطقی هدایت می‌کند که پیش‌بینی آن‌ها آسان نیست.

در حال حاضر چهار شرکت برتر در این زمینه مربوط به حوزه فناوری و سرگرمی است. در این بین جدای از اپل که در صدر نشسته است، شرکت آمازون رده دوم، مایکروسافت رده سوم و دیزنی رده چهارم را در اختیار دارد. 

نتفلیکس نیز از دیگر شرکت‌هایی محسوب می‌شود که با قرارگیری در جایگاه نهم، باری دیگر به ۱۰ عضو اصلی و نخست این فهرست بازگشته است. از سوی دیگر والمارت و تارگت (Target) نیز به ترتیب برای اولین بار از سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۸ به بالاترین جایگاه خود در این رده‌بندی دست یافته‌اند.

فهرست ۵۰ شرکت تحسین برانگیز جهان سال ۲۰۲۱ طبق نظر فورچن، از میان ۱۰۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده از لحاظ درآمد انتخاب شده و ۵۰۰ شرکت دیگر از میان پایگاه داده ۵۰۰ موسسه جهانی فورچن که دارای درآمدی برابر یا بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار بوده‌اند، وارد این لیست شده‌اند.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید