آیا می‌توان از اپل واچ همراه اندروید استفاده کرد؟ - تکفارس 
آیا می‌توان از اپل واچ همراه اندروید استفاده کرد؟ - تکفارس 

آیا می‌توان از اپل واچ همراه اندروید استفاده کرد؟

مهدی ملکی
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 17:45
اپل واچ روی اندروید

عدم سازگاری اپل واچ با سیستم عامل‌هایی غیر از iOS یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. البته، اپل واچ یک محصول جانبی عالی برای استفاده در کنار آیفون است اما اگر صاحب یک گوشی اندرویدی باشید، چطور؟

آیا راهی وجود دارد که بتوانید از اپل واچ در کنار یک گوشی اندرویدی استفاده کنید؟ ما در این مطلب به همین سوال پاسخ خواهیم داد.

جواب سریع

خیر. هیچ راهی برای اتصال مستقیم اپل واچ به یک گوشی اندروید وجود ندارد. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که به شما اجازه ندهد به صورت هم‌زمان از اندروید و اپل واچ استفاده کنید و این سیاست عجیب اپل است که منجر به روی دادن چنین چیزی شده است.

آیا می‌توان از اپل واچ همراه اندروید استفاده کرد؟

همان‌طور که بالاتر گفتیم، خیر. اگر سعی کنید اپل واچ را به یک گوشی اندروید متصل کنید، این دو با یکدیگر همگام نمی‌شوند. اپل واچ تنها و تنها روی گوشی‌های آیفون کار می‌کند و ظاهراً قرار نیست این موضوع تغییر کند.

برای فعال کردن اپل واچ، شما به یک آیفون و اپلیکیشن واچ (Watch) روی همان آیفون نیاز دارید. اگر گوشی شما از اتصال بلوتوث هم پشتیبانی کند،‌ هیچ نسخه اندرویدی از این اپلیکیشن موجود نیست.

اما همان‌گونه که اشاره کردیم، هیچ دلیلی وجود ندارد که به شما اجازه ندهد به صورت هم‌زمان از اندروید و اپل واچ استفاده کنید و این به سیاست اپل باز می‌گردد؛ ولی اگر دوست دارید این کار را انجام دهید، می‌توانید در کنار گوشی اندروید خود، از یک آیفون و اپل واچ هم استفاده کنید.

به سادگی می‌توانید اپل واچ و آیفون را صرفاً به رهگیری فعالیت بدنی خود اختصاص دهید و در سوی دیگر،‌ گوشی اندروید را برای کارهای روزمره در نظر بگیرید.


آیا گزینه دیگری هم دارم؟

بله. یک راه جایگزین و البته محدود برای استفاده از نسخه LTE اپل واچ همراه یک گوشی اندروید وجود دارد که متاسفانه حتی در این روش هم، وجود یک آیفون ضروری است.

  • نخست، شما باید اپل واچ را با آیفون خود همگام کنید. به محض تکمیل این فرایند، روی آیفون یک تماس برقرار کنید تا مطمئن شوید که سیم کارت فعال است.
  • سپس آیفون خود را روی حالت هواپیما قرار دهید. مطمئن شوید که اپل واچ به اینترنت متصل است. پس از اطمینان حاصل، اپل واچ را خاموش کنید.
  • اکنون سیم کارت را از آیفون به گوشی اندروید منتقل کنید و اپل واچ را روشن نمایید.

این ترفند اجازه می‌دهد که تماس‌های دریافتی از سیم کارت کنونی اپل را روی اندروید دریافت کنید. اگرچه دو دستگاه از طریق بلوتوث متصل نیستند اما اطلاعات سیم کارت را به اشتراک می‌گذارند.

با تمام این اوصاف، این ترفند چندان هم کارآمد نیست و حتی شما برای راه‌اندازی آن، به یک آیفون نیاز دارید. لزوم نسخه LTE اپل واچ یک مشکل دیگر است و استفاده از ویژگی شبکه اپل واچ، که شارژ دستگاه را هم بسیار سریع مصرف می‌کند، مشکلی دیگر.

می‌توانید درک کنید که چرا بهتر است برای استفاده از اپل واچ، از اکوسیستم اندروید به اکوسیستم اپل نقل مکان کنید. از طرفی اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، هیچ مشکلی نیست؛ ساعت‌های هوشمند اندرویدی بسیار زیادی در بازار موجود هستند. سری گلکسی واچ ۴، گارمین ونو ۲، فیت بیت سنس، محصولات شیائومی و سایر ساعت‌های هوشمند، تنها تعدادی از گزینه‌ها هستند.


سوالات متداول

آیا می‌توانید گلکسی واچ ۴ را با آیفون استفاده کنیم؟

  • خیر. سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ مجهز به ور او اس ۳ (Wear OS) است که روی آیفون‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

آیا ساعت هوشمندی برابر با اپل واچ برای اندروید وجود دارد؟

  • در حقیقت خیر. هیچ محصولی برای کاربران اندروید وجود ندارد که تجربه کاملاً مشابهی را با اپل واچ ارائه دهد اما جایگزین‌هایی وجود دارند. سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ یکی از بهترین جایگزین‌های اپل واچ به شمار می‌رود. در واقع ساعت‌های هوشمند باکیفیت اندرویدی بسیاری در بازار وجود دارند که تجربه‌های کاربری منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید