اپل در حال کار روی یک دستگاه تاشو مرموز است - تکفارس 
اپل در حال کار روی یک دستگاه تاشو مرموز است - تکفارس 

اپل در حال کار روی یک دستگاه تاشو مرموز است

افشین نوری
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - 07:55
دستگاه تاشو اپل

وب‌سایت The Elec گزارش داده است که اپل با همکاری ال جی در حال ساخت یک دستگاه تاشو بسیار مرموز است.

طبق این گزارش، ال جی دیسپلی ابتدا قرار است یک‌سری نمایشگرهای ۱۷ اینچی OLED با وضوح ۴K برای لپ تاپ‌های تاشو شرکت HP  تامین کند. تولید این نمایشگر از اواخر امسال آغاز خواهد شد. اما ال جی در کنار این نمایشگرها یک پنل تاشو دیگر نیز برای اپل خواهد ساخت که در دستگاه مرموز این شرکت استفاده خواهد شد. این دستگاه ظاهرا ترکیبی از یک آیپد، یک مک بوک و یک مانیتور خواهد بود.

ما اطلاعات زیادی درباره این پنل مرموز نداریم و فقط می‌دانیم که از نوع OLED و با طراحی خاص برای تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها خواهد بود. البته یک تحلیلگر حوزه فناوری به نام مارک گورمان قبلا گفته بود که این نمایشگر تاشو احتمالا ۲۰ اینچ سایز خواهد داشت.

ما می‌دانیم که اپل معمولا از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برای لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند. بنابراین در دستگاه تاشو مرموز خودش نیز ممکن است از این نسبت استفاده کند.

آیپد پرو 2022

از آنجائیکه این دستگاه، چندکاره خواهد بود انتظار می‌رود که در حالت کاملا باز به‌صورت مانیتور دربیاید و در حالت نیمه‌بسته به‌صورت تبلت یا لپ تاپ مورداستفاده قرار بگیرد. به‌گفته مارک گورمان، این دستگاه در حالت لپ تاپ یک صفحه‌کلید آن‌اسکرین خواهد داشت و ما می‌دانیم که اپل هم‌اکنون در حال توسعه یک صفحه‌کلید مجازی لمسی است و بنابراین شاید بخواهد از این صفحه‌کلید در دستگاه مرموز خود استفاده بکند.

البته ما درباره زمان معرفی این دستگاه اطلاعات دقیفی در دست نداریم، اما طبق برخی گزارش‌ها این دستگاه احتمالا تا سال ۲۰۲۵ ارائه نخواهد شد و شاید تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ نیز طول بکشد.

در هر حال انتظار می‌رود که اپل با معرفی این دستگاه تاشو، تحولی در محصولات خود ایجاد کند. نظر شما درباره این دستگاه مرموز اپل چیست؟

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.