هواوی خطر فعالیت در بازار روسیه را می پذیرد - تکفارس 
هواوی خطر فعالیت در بازار روسیه را می پذیرد - تکفارس 

هواوی خطر فعالیت در بازار روسیه را می پذیرد

سپهر بندزر
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 21:46
هواوی خطر فعالیت در بازار روسیه را می پذیرد - تکفارس 

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، آمریکا این کشور را در زمینه‌های مختلفی تحریم کرد و شرکت هواوی در زمینه پشتیبانی فناوری نقش کلیدی را در روسیه ایفا می‌کند. بااین‌حال روسیه در موقعیت سختی قرار دارد و باوجود تحریم‌های مختلف از سرتاسر جهان این احتمال وجود دارد تا این کشور وارد شرایط سخت‌تری شود.

اخبار مرتبط:

این گزارش حاکی از آن است که با وجود قطع ارتباط شرکت‌های مخابراتی مانند نوکیا و اریکسون در چنین شرایط سختی، تنها شرکت‌های چینی مانند هواوی و زد تی ای در این کشور فعالیت می‌کنند. رشد فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی پس از اعمال تحریم‌ها برای روسیه ۳۰۰ درصد افزایش‌یافته است و چنین رشدی در سایر برندها نیز قابل‌مشاهده است.

با این اوصاف بسیاری از متخصصان عقیده دارند که شرکت‌هایی مانند شیائومی و هواوی خطر بزرگی را برای فروش گوشی‌های هوشمند در روسیه متحمل خواهند شد و با اینکه هواوی می‌تواند با فروش محصولات خود در آمریکا مانور دهد، اما ZTE به‌صورت کامل تحریم شده است.

هواوی

به شکل تئوری می‌توانیم تصور کنیم که شرکت‌های چینی مانند هواوی بدون استفاده از قطعات و تراشه‌های آمریکایی گوشی‌های خود را تولید کنند، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده و تصور تولید محصولات بدون ابزارهای نیمه‌هادی آمریکایی دور از ذهن است.

هواوی در تلاش است تا به شکل مستقل در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت کند و این فرایند را با فروش گوشی‌هایی با پردازنده نه‌چندان مدرن و عملکردی قابل‌قبول ادامه خواهد داد. با اینکه این شرکت در فروش محصولات خود تلاش می‌کند اما فروش کالاهای مصرفی آن نسبت به گذشته ۵۰ درصد و درآمد کلی ۲۹ درصد کاهش‌یافته است.

بنا بر برخی اخبار هوآوی و ZTE تا ۶۰ درصد از تجهیزات بی‌سیم را در سلطه خود قرار داده‌اند و اخیراً سازنده‌ای روس اعلام کرده که در حال بررسی استفاده از Harmony OS به جای اندروید است، اما هواوی گفته است که هیچ برنامه‌ای برای تبلیغ سیستم‌عامل خود در خارج از چین ندارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید