عملکرد تراشه اینتل آرک A370M ضعیف تر از ای ام دی رادئون RX 6500M بوده است - تکفارس 
عملکرد تراشه اینتل آرک A370M ضعیف تر از ای ام دی رادئون RX 6500M بوده است - تکفارس 

عملکرد تراشه اینتل آرک A370M ضعیف تر از ای ام دی رادئون RX 6500M بوده است

مهدی حلوائی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 18:58
اینتل آرک A370M

اینتل روز گذشته سرانجام از تراشه‌های گرافیکی مخصوص لپ تاپ سری آرک رونمایی کرد اما علمکرد این تراشه‌ها با محصولات دیگر شرکت‌ها مقایسه نشده بود. حالا ای ام دی عملکرد تراشه‌ی آرک A370M با تراشه‌ی رادئون RX 6500M خود را مقایسه کرده و به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

مطالب مرتبط:

این نتایج در حساب رسمی ای ام دی در توییتر منتشر شده و به استفاده‌ی هر دو تراشه از فرآیند ۶ نانومتری شرکت TSMC اشاره داشته است. با این وجود، تعداد ترانزیستورهای استفاده‌شده در تراشه‌ی اینتل ۷.۲ میلیارد واحد بوده و این عدد برای تراشه‌ی ای ام دی تنها ۵.۴ میلیارد است. همچنین هر دو تراشه از ۴ گیگبایت حافظه‌ی GDDR6 بهره برده‌اند اما تراشه اینتل به ۸ هسته‌ی Xe مجهز شده و در طرف دیگر، RX 6500M از ۱۶ واحد پردازشی استفاده کرده است.

مقایسه آرک A370M و RX 6500M

جدول منتشرشده به مقایسه‌ی عملکرد این دو تراشه‌ی گرافیکی در اجرای پنج بازی‌ با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل پرداخته است. این بازی‌ها شامل Total War Saga: Troy ،Hitman 3 ،Strange Brigade F1 2021 و Final Fantasy XIV می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ی RX 6500M ای ام دی عملکرد بسیار بهتری را نسبت به رقیب خود به ثبت رسانده و در هر ۵ بازی به نرخ ۸۰ فرم بر ثانیه دست پیدا کرده است. این در حالی است که A370M در هیچ کدام از بازی‌ها چنین عملکردی را ثبت نکرده است.

تراشه گرافیکی اینتل آرک

توجه داشته باشید که ای ام دی اطلاعاتی از مشخصات لپ تاپ‌های مورد استفاده و یا ورژن درایورهای سیستم را اعلام نکرده و همین موضوع می‌تواند نتایج جدول منتشرشده را زیر سوال ببرد. در حال حاضر تنها تراشه‌ی A370M از سری آرک در لپ تاپ‌های موجود در بازار استفاده شده و قرار است تا تراشه‌های قدرتمندتر سری A5 و A7 نیز در تابستان سال جاری در دسترس قرار بگیرند. گفته می‌شود که کارت‌های گرافیک اینتل نیز در اواخر سه‌‌ماهه‌ی دوم سال جاری به بازار عرضه می‌شوند.

نظر شما در مورد تراشه‌های گرافیکی سری آرک اینتل چیست؟ به‌نظر شما آیا این تراشه‌ها توان رقابت با محصولات شرکت‌های رقیب را دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.