شیائومی سیستم تشخیص زلزله EEW را برای کاربران اندونزی عرضه کرد - تکفارس 
شیائومی سیستم تشخیص زلزله EEW را برای کاربران اندونزی عرضه کرد - تکفارس 

شیائومی سیستم تشخیص زلزله EEW را برای کاربران اندونزی عرضه کرد

سپهر بندزر
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 17:02
شیائومی

شیائومی سیستم پیش‌آگاهی زلزله EEW را برای اولین‌بار در کشور اندونزی عرضه کرده و در تلاش است تا با قراردادن مجموعه‌ای از امکانات بر روی گوشی‌های هوشمند جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد. این شرکت همچنین فعالیت خود را با مؤسسات پیشگیری از بلایای طبیعی برای توسعه سیستم هشدار زلزله و کاهش تلفات ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط:

EEW شیائومی

زمانی که این قابلیت روشن است، کاربران می‌توانند اعلانات کاربردی درباره فعالیت‌های لرزه‌ای که به زلزله منجر می‌شود را مشاهده کنند. شدت لرزه و محل وقوع زلزله نیز بلافاصله به کاربران شیائومی کمک می‌کند تا تصمیم منطقی مبنی بر دور شدن از چنین مناطقی بگیرند.

بنا بر توضیحات شیائومی، قابلیت EEW قبل از شروع موج دوم هشداری کوتاه به کاربران می‌دهد و محاسبات آن بر اساس امواج الکتریکی است که بسیار سریع‌تر از امواج دوم هستند. اطلاعات هماهنگ شده از طریق آژانس نظارت بر زلزله به شکل اعلان به گوشی‌های هوشمند فعال ارسال می‌شود و اولویت با مناطقی است که زلزله در آنجا رخ‌داده است تا اثربخشی آن بیشتر باشد.

اعلان اطلاعات مهمی مانند بزرگی لرزه و زمان مورد انتظار شروع لرزه را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین صدای این اعلان مخصوص زلزله است و کاربران باید با این صدا آشنا باشند تا به واکنش هرچه سریع‌تر آنها کمک کند.

منبع: Gizmo China

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید