گزارش: چین بزرگترین بازار خودرو دنیا را دارد - تکفارس 
گزارش: چین بزرگترین بازار خودرو دنیا را دارد - تکفارس 

گزارش: چین بزرگترین بازار خودرو دنیا را دارد

افشین نوری
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 15:03
بازار خودرو چین

بازار خودرو چین با وجود اینکه سال گذشته به‌شدت تحت‌تاثیر کمبود تراشه قرار داشت، اما حالا یک گزارش جدید نشان می‌دهد که چین بزرگترین بازار خودرو دنیا را دارد و فقط ۵ درصد از چیپ‌های ساخت خود را در این حوزه استفاده می‌کند.

شیوع ویروی کرونا در چند سال اخیر باعث تعطیلی کارخانه‌ها و در نتیجه کمبود تراشه شد. این اتفاق باعث شد تا بسیاری از صنایع از جمله صنعت خودروسازی به‌شدت لطمه ببیند. در حال حاضر خودروهای برقی در سراسر دنیا به‌ویژه در چین محبوبیت زیادی در بین مشتریان پیدا کرده‌اند و وب‌سایت MyDrivers گزارش داده است که چین با وجود همه این مشکلات پیشتاز صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱ بوده است.

اما نکته جالب این است که بازار خودرو چین بسیار وابسته به چیپ‌های خارجی است و فقط از ۵ درصد چیپ‌های داخلی خودش استفاده می‌کند. از طرف دیگر، چیپ MCU که در خودروسازی بسیار کاربرد دارد فقط توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شود و هیچکدام از شرکت‌های چینی آن را تولید نمی‌کنند.

یک کارشناس خودرو گفته است که بازار خودرو چین گردش مالی بسیار خوبی دارد و فقط چند بازیگر اصلی دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در آن نیاز به صبر و حوصله دارد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید