پرداخت ۴.۳ میلیون دلار به مشاوران توسط آمازون برای جلوگیری از ایجاد اتحادیه کارکنان - تکفارس 
پرداخت ۴.۳ میلیون دلار به مشاوران توسط آمازون برای جلوگیری از ایجاد اتحادیه کارکنان - تکفارس 

پرداخت ۴.۳ میلیون دلار به مشاوران توسط آمازون برای جلوگیری از ایجاد اتحادیه کارکنان

مهدی حلوائی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 14:47
آمازون

بر اساس اسنادی که آمازون در اختیار وزارت کار ایلات متحده آمریکا قرار داده است، به‌نظر می‌رسد که این شرکت در سال گذشته‌ی میلادی مبلغ ۴.۳ میلیون دلار را به مشاوران ضد اتحادیه پرداخت کرده تا از تشکیل اتحادیه‌ توسط کارکنان حاضر در انبارهای خود جلوگیری کند.

گزارش HuffPost نشان می‌دهد که کارکنان آمازون موظف بوده‌اند تا در جلساتی حضور پیدا کنند که مشاوران در آن‌ها این افراد را به عدم ایجاد اتحادیه تشویق می‌کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این جلسات مدتی قبل از آغاز رای‌گیری‌های مربوط به ایجاد اتحادیه توسط کارکنان آمازون در آلاباما و نیویورک برگزار شده است. به‌طور کلی زمانی که مشاوران با کارکنان در خصوص موضوع ایجاد اتحادیه گفت‌و‌گو می‌کنند، شرکت‌ها مجبور به افشای جزئیات مالی مربوط به استخدام این مشاوران هستند.

این جلسات کاملاً قانونی بوده و معمولاً زمانی برگزار می‌شوند که شرکت‌ها نسبت به تصمیم کارکنان خود برای ایجاد اتحادیه خبردار شده‌اند. تعداد کمی از شرکت‌ها در سال گذشته مبلغی بیش از ۱ میلیون دلار را برای چنین موضوعی صرف کرده‌اند اما گفته می‌شود که برخی از مشاوران آمازون روزانه بیش از ۳ هزار دلار دریافت می‌کردند. رای‌گیری‌های شهر بسمر با ۹۹۳ رای مخالف و ۸۷۵ رای موافق به ایجاد اتحادیه کماکان ادامه دارد اما کارکنان آمازون در منطقه‌ی استیتن آیلند نیویورک با ۱۵۱۸ رای موافق و ۱۱۵۴ مخالف به ایجاد اتحادیه رای مثبت داده‌اند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید