فیس بوک در رابطه با گزارش موارد سوءاستفاده از کودکان کوتاهی کرده است - تکفارس 
فیس بوک در رابطه با گزارش موارد سوءاستفاده از کودکان کوتاهی کرده است - تکفارس 

فیس بوک در رابطه با گزارش موارد سوءاستفاده از کودکان کوتاهی کرده است

افشین نوری
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - 10:49
فیس بوک

نیویورک تایمز گزارش داده است که اسناد داخلی فیس بوک نشان می‌دهند که این شرکت در رابطه با گزارش تصاویر مرتبط با سوءاستفاده از کودکان کوتاهی کرده است.

طبق این اسناد، الگوریتم‌های فیس بوک هرچند تصاویر مرتبط با سوءاستفاده از کودکان را در اکثر موارد از شبکه‌ اجتماعی خود پاک کرده‌اند اما فیس بوک آن‌ها را به پلیس گزارش نکرده است. از طرف دیگر، الگوریتم‌های فیس بوک در رابطه با تصاویری که در آن‌ها سن افراد مشخص نبوده است، آن‌ افراد را بزرگسال در نظر گرفته‌اند و هیچ واکنشی نسبت به این تصاویر نشان نداده‌اند. این در حالیست که نیویورک تایمز گزارش داده است که اصولاً امکان تشخیص سن واقعی افراد از روی تصاویر برای یک الگوریتم ساده کامپیوتری وجود ندارد.

البته فیس بوک قبول دارد که الگوریتم‌های این شرکت گاهی ممکن است اشتباهاتی نیز داشته باشند، اما این شرکت مدعی است که بیش از هر پلتفرم دیگری موارد سوءاستفاده از کودکان را گزارش داده است. با این حال، به نظر می‌رسد که رویکرد فیس بوک در رابطه با تصاویری که در آن‌ها سن افراد مشخص نیست، کاملاً متفاوت از شرکت‌های مانند اپل، تیک تاک و اسنپ است که هر مورد مشکوکی را گزارش می‌دهند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید