اپلیکیشن دسکتاپ توییچ به زودی غیرفعال می شود - تکفارس 
اپلیکیشن دسکتاپ توییچ به زودی غیرفعال می شود - تکفارس 

اپلیکیشن دسکتاپ توییچ به زودی غیرفعال می شود

مهدی ملکی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - 10:35
توییچ

توییچ طی یک حرکت نادر اعلام کرد که اپلیکیشن دسکتاپ این سرویس تماشای استریم ۱۰ اردبیهشت ۱۴۰۱ (۳۰ آوریل ۲۰۲۱ میلادی) غیرفعال خواهد شد.

به این ترتیب، بعد از این تاریخ (حدوداً یک ماه بعد)‌ کاربران رایانه‌های شخصی تنها قادر به استفاده از وب‌سایت این سرویس یعنی Twitch.tv هستند. توییچ طی بیانیه‌ای که به کاربران نسخه دسکتاپ اپلیکیشن خود ارسال کرده، ادعا می‌کند این تصمیم را براساس استفاده و بازخورد جامعه مخاطبانش اتخاذ کرده است.

اکنون این بیانیه در صفحه رسمی آموزش نصب توییچ هم در دسترس قرار گرفته است. با ورود به این صفحه، متوجه متنی می‌شوید که طبق ادعای توییچ، توقف نسخه رومیزی این اپلیکیشن به امکان بهبود و همچنین افزودن روش‌های جدید برای تعامل با تولید کنندگان محتوا و جامعه کاربران اشاره کرده است.

توییچ پیشنهاد می‌کند که کاربران فعلی نسخه دسکتاپ اپلیکیشن مذکور، برای تماشای استریم‌ها از مرورگر استفاده کنند که البته مشخص است که چرا بسیاری از مخاطبان، از این شرایط راضی نیستند یا پیش‌تر از مرورگر استفاده نمی‌کردند؛ در واقع مرورگرها نسبت به اپلیکیشن‌های مستقل، مقدار رم بیشتری روی رایانه‌های شخصی مصرف می‌کنند و این موضوع طی چند سال گذشته حتی روی مرورگرهای محبوبی نظیر گوگل کروم، محل بحث و گفت و گو بوده است.

طی ماه‌های گذشته استریمرهای مطرح و برجسته بسیاری از جمله Ludwig، TimTheTatman، DrLupo، Valkyrae و … این پلتفرم را به مقصد یوتیوب و استریم اختصاصی روی آن ترک کرده‌اند. البته هنوز هم کاربران بسیاری به تماشای استریم‌های توییچ علاقه دارند. آمار نشان می‌دهند که تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۵ درصد در مقدار ساعت‌های تماشای استریم افزایش حاصل شده که در مجموع به معنای ۲۴ میلیارد بازدید است.

در نتیجه توییچ در حال حاضر محبوب‌ترین پلتفرم حوزه پخش بازی‌های ویدیویی است و آمار به راحتی این موضوع را ثابت می‌کنند.

این پلتفرم که در سال ۲۰۱۱ بنیان گذاشته شد، یک شبکه گسترده برای پخش ویدیویی زنده بازی‌های ویدیویی یا همان استریم است که اکنون تقریباً می‌توانید همه چیز، از آشپزی و موسیقی تا آموزش رانندگی را در آن تماشا کنید.

این پلتفرم در ابتدا به عنوان یکی از قسمت‌های فرعی Justin.tv شروع به کار کرد که اولویت اصلی آن، بازی‌های ویدیویی بود. توییچ به تدریج به قدری محبوبیت و گسترش یافت که Justin.tv آن را در سال ۲۰۱۴ با نام کنونی بازنگری و دوباره عرضه کرد. این محصول محبوب Justin.tv تنها یک سال بعد مورد توجه آمازون قرار گرفت و سرانجام این غول آمریکایی آن را تصاحب کرد.

به طور میانگین توییچ روزانه ۱۵ میلیون کاربر جذب می‌کند. تا فوریه ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۳.۸ میلیون کاربر منحصربه‌فرد در این پلتفرم به استریم در زمینه‌های مختلف پرداخته‌اند.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید