حل بحران های شخصی با استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل - تکفارس 
حل بحران های شخصی با استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل - تکفارس 

حل بحران های شخصی با استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل

افشین نوری
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - 08:27
گوگل

پیدا کردن پاسخ برای بحران‌های شخصی هموار یکی از دغدغه‌های کاربران بوده است. حالا گوگل قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود موتور جستجوی خود در این زمینه اقدام کند.

گوگل می‌گوید که اکثر مردم برای برطرف کردن بحران‌های شخصی خود، مثل افسردگی، خشونت خانوادگی، میل به خودکشی، سوءاستفاده جنسی و موارد دیگر، دست به جستجو در اینترنت می‌زنند و گاهی پاسخ مطلوب خود را در نتایج جستجوها پیدا نمی‌کنند. به همین منظور ما باید با استفاده از قابلیت‌های فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بتوانیم محتوای سوال کاربران را آن‌چنان خوب درک کرد که بتوانیم پاسخ‌های مناسبی برای آن‌ها نمایش دهیم. بنابراین اگر بتوان اطلاعات درست و جامعی درباره چنین بحران‌هایی در اختیار کاربران قرار داد شاید بتوان به آن‌ها کمک کرد.

گوگل سعی دارد با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی علاوه بر بهینه‌سازی نتایج جستجوها در این زمینه، امکان ترجمه این اطلاعات مهم را به ۷۵ زبان زنده دنیا را نیز فراهم بکند.

در حال حاضر، شرکت‌های دیگری نیز از فناوری هوش مصنوعی در پلتفرم‌های خود استفاده می‌کنند. برای مثال فیس بودک برای ردیابی نفرت‌پراکنی و اطلاعات جعلی در شبکه‌های اجتماعی خود از این فناوری استفاده می‌کند. از این تکنولوژی همچنین می‌توان برای کسب اطلاعات از طریق آنالیز ویدیوها بهره برد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل چگونه می‌خواهد از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به حل بحران‌های شخصی استفاده کند.

منبع: Endgadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.