چین محدودیت های جدیدی را بر صنعت استریم زنده اعمال می کند - تکفارس 
چین محدودیت های جدیدی را بر صنعت استریم زنده اعمال می کند - تکفارس 

چین محدودیت های جدیدی را بر صنعت استریم زنده اعمال می کند

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 19:09
محدودیت استریم زنده در چین

صنعت استریم زنده در کشور چین سالانه بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته و در بین کاربران چینی از محبوبیت بالایی برخوردار است اما دولت چین باز هم قصد دارد تا محدودیت‌های بیشتری را علیه استریمرها اعمال کند.

بر اساس گزارش وال استریت جورنال، مقامات چینی در حال تصویب قانون جدیدی هستند که میزان ترافیک اینترنت استریمرها برای استریم زنده را محدود می‌کند. این افراد همچنین از این پس تنها می‌توانند مبلغ معینی را از سوی هوادارن خود دریافت کنند و امکان پخش برخی از محتواها را نخواهند داشت.

با توجه به گزارش مراکز تحقیقاتی داخلی کشور چین، حدود ۷۰ درصد از کاربران چینی به تماشای استریم‌های زنده می‌پردازند و تعداد این افراد در سال گذشته به ۷۰۰ میلیون نفر رسیده بود. در حالی که بسیاری از استریمرها درآمد خود را از تبلیغات به‌دست می‌آورند اما بیشتر این افراد به مبالغ دریافتی از سوی هوادارن و بینندگان وابسته‌اند. این مبالغ در برخی موارد به روزانه بیش از صدها هزار دلار می‌رسد و بدون شک جلوگیری از دریافت این مبالغ برای استریمرها و تیم‌های آن‌ها خوشایند نخواهد بود.

چین مدت‌هاست که دسترسی شهروندان خود به اینترنت آزاد را مسدود کرده است و تصمیمات عجیبی را در خصوص بازی‌های ویدیویی و محتوای آن‌ها اتخاذ کرده است. برای مثال، استریمرها حق پخش بازی‌هایی که در آن‌ها خون و حتی خون سبز نشان داده می‌شوند را ندارند. همچنین شهروندان چینی زیر ۱۶ سال حق استریم زنده را نداشته و کاربران زیر ۱۸ سال نیز تنها می‌توانند در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات تنها یک ساعت به انجام بازی‌های ویدیویی بپردازند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید