اندروید قابلیت شناسایی ردیاب های بلوتوثی را دریافت خواهد کرد - تکفارس 
اندروید قابلیت شناسایی ردیاب های بلوتوثی را دریافت خواهد کرد - تکفارس 

اندروید قابلیت شناسایی ردیاب های بلوتوثی را دریافت خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 18:05
ردیاب بلوتوثی

به‌نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا قابلیت شناسایی ردیاب‌های بلوتوثی را برای سیستم‌عامل اندروید ارائه دهد. با افزایش محبوبیت ردیاب‌هایی مانند تایل (Tile) و ایرتگز (AirTags)، وجود قابلیت شناسایی این دستگاه‌ها به‌صورت خودکار در گوشی‌های اندرویدی می‌تواند به حفظ امنیت کاربران کمک کند.

اپل در ماه آگوست سال گذشته ردیاب ایرتگز را به بازار عرضه کرد و از آن زمان، به‌روزرسانی‌های متعددی را برای این دستگاه ارائه کرده است. برای مثال، ایرتگز حالا می‌تواند پس از دورشدن از شخص مالک با ایجاد صدا به او هشدار دهد و گوشی‌های آیفون نیز به کاربران نسبت به ایرتگزهای ناشناس اخطار می‌دهند. اپل همچنین در ماه دسامبر اپلیکیشنی را برای اندروید در دسترس قرار داد که امکان شناسایی ایرتگز را دارد.

با این وجود در حال حاضر مشکلاتی در روش‌های شناسایی ردیاب‌ها در اندروید وجود دارد. دستگاه‌هایی مانند ایرتگز و تایلز نیز از کاربران می‌خواهند تا به‌صورت دستی به دنبال ردیاب‌های خود باشند و همین موضوع می‌تواند بیش از ۱۰ دقیقه به طول بینجامد. بر اساس گزارش وب‌سایت ۹To5Google، تیم اندروید حالا به دنبال اضافه‌کردن قابلیت شناسایی ردیاب‌ها به گوگل پلی است. ظاهراً این قابلیت با ردیاب‌های تایلز و ایرتگز نیز سازگار است. انتظار می‌ود که گوگل اطلاعاتی را در خصوص این قابلیت در رویداد I/O به اشتراک بگذارد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.