سامسونگ ایده های طراحی رابط کاربری One UI 4.0 را توضیح داد - تکفارس 
سامسونگ ایده های طراحی رابط کاربری One UI 4.0 را توضیح داد - تکفارس 

سامسونگ ایده های طراحی رابط کاربری One UI 4.0 را توضیح داد

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 11:14
رابط کاربری One UI 4.1

سامسونگ رابط کاربری One UI 4.0 را مدتی است که برای گوشی‌های خود عرضه کرده است و حالا این شرکت توضیحاتی درباره زبان طراحی آن داده است. هدف اصلی سامسونگ در این نسخه ارائه یک محیط امن با دسترسی‌های راحت‌تر بوده است.

رابط کاربری One UI 4.0 دارای یک سیستم رنگی متمایز است که عنصر رنگ را می‌توان در المان‌های اصلی آن مشاهده کرد. این رابط کاربری دارای سه گروه رنگ است که شامل رنگ‌های هسته، عملکردی و اپلیکیشن می‌شود.

سامسونگ در نسخه‌ قبلی One UI از رنگ‌های متفاوتی استفاده کرده بود اما در نسخه ۴.۰ سعی کرده حس هماهنگی را از طریق رنگ‌ها به ما القا بکند. برای مثال رنگ قرمز در بخش عملکردی به معنای “متوقف کردن”، “رد کردن”، “پاک کردن” و “حذف کردن” است.

رابط کاربری One UI 4.0

از طرفی، اپلیکیشن‌های One نیز براساس ذائقه هر فرد بازطراحی شده‌اند. برای مثال در مورد اپلیکیشن Weather برخی کاربران دوست دارند که وضعیت کنونی هوا را بدانند و برخی دیگر می‌خواهند وضعیت هوای فردا را بدانند. قبلا همه این اطلاعات یکجا ترکیب شده بود، حالا از همدیگر تفکیک شده‌اند.

رابط کاربری One UI 4.0

همانطور که گفته شد اصلی‌ترین هدف One UI 4.0 بهبود امنیت کاربران بوده است. در این رابط کاربری، نشانگرهایی در نوار وضعیت نمایش داده می‌شوند که به کاربر هشدار می‌دهند هر اپلیکیشن به چه قسمت‌هایی از گوشی شما دسترسی دارد. از طرفی، داشبورد Permission مجوزهای مربوط به هر اپلیکیشن را نشان می‌دهد و اجازه کنترل آن‌ها را به کاربر می‌دهد.

رابط کاربری One UI 4.0

رابط کاربری One UI 4.0 از زبان بصری واحدی برای همه محصولات کلکسی استفاده می‌کند و یک حالت تاریک نیز ارائه کرده است که محیط بسیار سازگارتری را برای کاربران فراهم خواهد کرد.‌

رابط کاربری One UI 4.0

این رابط کاربری همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد و از سیستم رنگ Material You اندروید ۱۲ برای انتخاب پنج رنگ از والپیپر گوشی و اعمال آن‌ها بر کل محیط دستگاه بهره می‌برد.

رابط کاربری One UI 4.0

سامسونگ همچنین در یک اقدام جالب قابلیتی به نام Emoji Pair ارائه کرده است که اجازه ترکیب ایموجی‌ها برای بیان دقیق احساسات را به کاربر می‌دهد. ایموجی‌های واقعیت افزوده نیز انیمیشن‌های جدیدی دریافت کرده‌اند.

رابط کاربری One UI 4.0

نظر شما درباره رابط کاربری One UI 4.0 چیست؟ آیا زبان طراحی و قابلیت‌های آن را می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید