مایکروسافت از چالش های امنیتی متاورس نگران است - تکفارس 
مایکروسافت از چالش های امنیتی متاورس نگران است - تکفارس 

مایکروسافت از چالش های امنیتی متاورس نگران است

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 10:28
metaverse

فیس بوک (متا) اخیراً از پروژه متاورس خود روننایی کرد و حالا سوالات بی‌شماری درباره امنیت این پلتفرم وجود دارد. چارلی بل (Charlie Bell) از مدیران ارشد مایکروسافت معتقد است که این پلتفرم مطمئنا مورد نفوذ هکرها قرار خواهد گرفت.

به نظر بل، متاورس یک پروژه بسیار نوپاست و تنها راهکار موجود برای حفظ امنیت آن همکاری نزدیک سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در این زمینه است. این شرکت‌ها می‌توانند سیاست‌های امنیتی ویژه‌ای را برای این پلتفرم تنظیم کنند تا آن را در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها ایمن بکنند.

بل معتقد است که پروژه متاورس با همان تهدیداتی روبه‌روست که ما اکنون با آن‌ها مواجه هستیم. این تهدیدات شامل سرقت اطلاعات، مهندسی افکار اجتماعی و آسیب‌پذیری‌های مرسوم می‌شوند.

متاورس

به نظر بل، مراحل ابتدایی توسعه متاورس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سنگ‌بنای این فناوری باید درست و محکم گذاشته شود، در غیر این‌صورت شاهد مسائل امنیتی بسیار زیادی در این پلتفرم خواهیم بود. بل فکر می‌کند که در شروع کار باید از همان راهکارهایی که هم‌اکنون برای حفظ امنیت کاربران استفاده می‌شود بهره بگیریم.‌

بل در ادامه صحبت‌هایش گفته است که ما باید از همین حالا خودمان را برای چالش‌های آینده دنیای متاورس آماده کنیم. ما حتما باید به کاربران توصیه کنیم که از روش‌های امن مثل تائید هویت چندمرحله‌ای برای ورود به این دنیا استفاده کنند. به عقیده بل، سازمان‌ها و شرکت‌های دست‌اندرکار باید روی اصول مشخصی توافق کنند و برای اجرایی کردن این اصول در دنیای متاورس همکاری مستمر و نزدیکی باهم داشته باشند.

در هر حال، به نظر می‌رسد که متاورس نیز مثل هر فناوری جدید دیگری با چالش‌های خاص خودش مواجه است و ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این تکنولوژی در آینده به کدام سمت‌سو می‌رود.

منبع: Ms Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید