مایکروسافت به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار رشوه در خاورمیانه و آفریقا متهم شد - تکفارس 
مایکروسافت به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار رشوه در خاورمیانه و آفریقا متهم شد - تکفارس 

مایکروسافت به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار رشوه در خاورمیانه و آفریقا متهم شد

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 10:07
مایکروسافت

یاسر العبد، کارمند سابق مایکروسافت، به‌تازگی این شرکت را به پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیون دلار رشوه در خاورمیانه و آفریقا متهم کرده است. العبد از سال ۱۹۹۸ و به مدت ۲۰ سال به عنوان مدیر بخش عمومی و بازارهای در حال توسعه‌ی خاورمیانه و آفریقا در مایکروسافت فعالیت می‌کرد.

این کارمند سابق مایکروسافت ادعا می‌کند که در برخی مناطق حدود نیمی از مدیران مایکروسافت رشوه دریافت و یا پرداخت می‌کنند. به‌گفته‌ی او، مایکروسافت در کشورهایی مانند غنا، نیجریه، زیمباوه، قطر و عربستان سعودی سالانه ۲۰۰ میلیون دلار رشوه پرداخت می‌کند. العبد اولین بار به پرداخت ۴۰ هزار دلاری مایکروسافت به شخصی که عضوی از این شرکت نبوده مشکوک شده است. ظاهراً این شخص حدود چهار ماه قبل از دریافت این مبلغ به علت عملکرد ضعیف از شرکت مایکروسافت اخراج شده بود.

مایکروسافت

العبد پس از گزارش این موضوع به مدیران و بخش حقوقی مایکروسافت مانع از پرداخت مبلغ ذکرشده به این شخص شد اما ظاهراً مایکروسافت پس از آن هیچ تلاشی برای انجام تحقیقات روی این موضوع نکرده است. علاوه بر این، مایکروسافت حدود ۵.۵ میلیون دلار تخفیف برای دو نهاد دولتی اختصاص داده بود اما این تخفیف در نهایت شامل حال مشتریان نشده است. همچنین وزارت کشور عربستان سعودی نیز سرمایه‌ای ۱۳.۶ میلیون دلاری را از سوی مایکروسافت دریافت کرده اما این سرمایه نیز در اختیار کارمندان و شرکای مایکروسافت قرار گرفته است. با این وجود، سخنگوی مایکروسافت تمامی این ادعاها را رد کرده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.