اوکراین ۵ مرکز پخش اطلاعات نادرست در مورد اشغال این کشور توسط روسیه را کشف کرد - تکفارس 
اوکراین ۵ مرکز پخش اطلاعات نادرست در مورد اشغال این کشور توسط روسیه را کشف کرد - تکفارس 

اوکراین ۵ مرکز پخش اطلاعات نادرست در مورد اشغال این کشور توسط روسیه را کشف کرد

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 08:37
اوکراین مرکز پخش اطلاعات غلط

سرویس امنیت اوکراین (SBU) روز گذشته در خبری اعلام کرد که از زمان اشغال اوکراین توسط روسیه، این کشور موفق به کشف ۵ مرکز پخش اطلاعات دروغ و نادرست شده است. این مراکز که در مناطقی مانند خارکیف، چرکاسی، ترنوپیل و زاکارپاتیا قرار داشته‌اند، برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و همچنین ناآرام کردن وضعیت اجتماعی و سیاسی اوکراین اطلاعات غلطی را در خصوص حمله‌ی نظامی روسیه به این کشور پخش می‌کردند.

اوکراین مرکز پخش اطلاعات غلط

سرویس امنیت اوکراین موفق شد تا بیش از ۱۰ هزار لپ تاپ، سیم کارت و دستگاه‌هایی دیگری مانند گوشی‌های هوشمند و درایو USB و همچنین سلاح جنگی و مهمات را کشف و ضبط کند. به‌ گزارش این نهاد امنیتی، افرادی که در این مراکز مشغول به فعالیت بودند، اعتراف کرده‌اند که از طرف نیروی ویژه‌ی روسیه مامور به پخش اطلاعات نادرست در بین مردم اوکراین شده بودند.

اوکراین مرکز پخش اطلاعات غلط

روسیه مدت‌هاست که منبع پخش اطلاعات نادرست و حملات سایبری بوده و این موضوع پس از حمله‌ی نظامی این کشور به اوکراین بیش از پیش شدت گرفته است. در این میان شرکت امنیتی کسپرسکی (Kaspersky)، که در گذشته به همکاری با دولت روسیه متهم شده بود، به‌تازگی به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا شناخته شده و در لیست سیاه این کشور قرار گرفته است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید