تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ آسان تر شد - تکفارس 
تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ آسان تر شد - تکفارس 

تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ آسان تر شد

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 07:54
ویندوز ۱۱

مایکروسافت سرانجام تغییر مروگر پیش فرض‌در ویندوز ۱۱ را آسان‌تر کرد. آپدیت جدید این سیستم عامل با شماره بیلد KB5011563 به کاربران اجازه می‌دهد تا مرورگر پیش فرض خود را به‌راحتی و تنها با یک کلیک تغییر بدهند.

مایکروسافت از ماه دسامبر ۲۰۲۱ در حال تست این قابلیت است و حالا آن را به‌طور عمومی عرضه کرده است. همانطور که می‌دانید ویندوز ۱۱ برخلاف ویندوز ۱۰ هیچ دکمه‌ای برای تغییر مرورگر پیش فرض خود نداشت و کاربران مجبور بودند از یک روش دیگر برای این کار استفاده کنند. البته مایکروسافت برای این تصمیم خود دلایل خاصی داشت، اما سازندگان مرورگرهای رقیب مثل موزیلا و کروم از این موضوع انتقاد داشتند.

ویندوز ۱۱

حالا مایکروسافت این روش را تغییر داده است و شما حالا برای تغییر مرورگر پیش فرض خود می‌توانید به بخش مربوطه رفته و مرورگر موردنظر خود را جستجو کنید؛ سپس دکمه‌ای ظاهر می‌شود که از شما درباره پیش‌فرض کردن این مرورگر سوال می‌کند و شما روی آن کلیک می‌کنید. همه این کارها به‌راحتی و در عرض چند ثانیه انجام می‌شوند.

مایکروسافت گفته است که به همه بازخوردها و انتقادات موجود درباره تغیبرات ویندوز ۱۱ توجه دارد و سعی خواهد کرد هر ماه با ارائه آپدیت‌های جدید آن را بهبود ببخشد. این شرکت همچنین قصد دارد در تاریخ ۵ آوریل آپدیت بزرگی برای ویندوز ۱۱ ارائه بکند.

نظر شما درباره تغییرات اخیر ویندوز ۱۱ چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید