سامسونگ حرف Z را از نام گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در کشورهای حوزه بالتیک حذف کرد - تکفارس
سامسونگ حرف Z را از نام گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در کشورهای حوزه بالتیک حذف کرد - تکفارس

سامسونگ حرف Z را از نام گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در کشورهای حوزه بالتیک حذف کرد

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - 07:33
سامسونگ گلکسی زد فولد 3

سامسونگ حرف Z را از نام گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ در سه کشور لاتویا، لیتوانی و استونی حذف کرد. هر چند که سامسونگ هنوز هیچ توضیحی را در خصوص این اقدام ارائه نداده اما مشخص است که علت اصلی این کار، جلوگیری از هر گونه اتهام ارتباط این شرکت با حمله‌ی نظامی روسیه به کشور اوکراین است.

صفحه گوشی‌های ذکرشده در وب‌سایت رسمی سامسونگ نام این گوشی‌ها را بدون حرف Z به نمایش می‌گذارد اما این حرف کماکان در نشانی اینترنتی صفحات به چشم می‌خورد. از این رو مشخص است که سامسونگ اخیراً دست به چنین اقدامی زده است. نکته‌ی جالب در مورد این موضوع، حضور گوشی‌های مذکور با نام کامل در نسخه‌ی اوکراینی وب‌سایت سامسونگ است. با این وجود، احتمالاً به‌زودی نام گلکسی زد فولد و فلیپ ۳ در این وب‌سایت نیز تغییر خواهد کرد.

روسیه

حرف Z به دفعات روی تجهیزات نظامی روسیه مشاهده شده و تا به حال گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص هدف روسیه از استفاده از این حرف منتشر شده است. از آن‌جایی که کشورهای حوزه‌ی بالتیک از نظر جغرافیایی و همچنین از نظر فرهنگ و تاریخ به روسیه نزدیک هستند، برای آن‌ها حرف Z به عنوان نمادی از روسیه شناخته می‌شود. همین موضوع علت حذف این حرف از نام گوشی‌های تاشوی سامسونگ بوده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.