فناوری دایرکت استوریج مایکروسافت میزان مصرف CPU را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد - تکفارس 
فناوری دایرکت استوریج مایکروسافت میزان مصرف CPU را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد - تکفارس 

فناوری دایرکت استوریج مایکروسافت میزان مصرف CPU را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد

مهدی حلوائی
۹ فروردین ۱۴۰۱ - 18:21
دایرکت استوریج

مایکروسافت تا به حال اطلاعات زیادی را در خصوص فناوری دایرکت استوریج (DirectStorage) خود منتشر کرده اما ظاهراً این فناوری تنها موجب بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها نشده و میزان مصرف پردازنده‌ی مرکزی را نیز تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

کوپر پارتین، مهندس نرم‌افزار ارشد مایکروسافت، در این خصوص اعلام کرد که فناوری دایرکت استوریج برای بهره‌گیری از سخت‌افزار رایانه‌‌های شخصی طراحی شده و بهترین عملکرد را در سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۱ و درایو NVMe به نمایش می‌گذارد. هر چند که این فناوری با ویندوز ۱۰ (بیلد ۱۹H1 به بالا) نیز سازگاری دارد اما بهترین عملکرد آن در جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت قابل دستیابی خواهد بود.

دایرکت استوریج

کاهش فشار از روی پردازنده‌ی مرکزی باعث خواهد شد تا عملکرد سیستم در اجرای بازی‌ها بهتر شده و کاربران بتوانند به‌طور راحت‌تری بازی‌های خود را استریم کنند. با این وجود، آیا دایرکت استوریج به تنهایی می‌تواند مشوق مناسبی برای استفاده از ویندوز ۱۱ باشد؟ در حال حاضر باید به این سوال پاسخ منفی داد چرا که فعلاً تنها قرار است که یک بازی (Forspoken) از این فناوری پشتیبانی کند و همچنین هنوز نمی‌توان بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ توسط آن را تایید کرد.

نظر شما در مورد فناوری دایرکت استوریج مایکروسافت چیست؟ به‌نظر شما مایکروسافت باید چه قابلیت‌هایی را به ویندوز ۱۱ اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.