اسپیس ایکس تولید کپسول های کرو دراگون را متوقف می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس تولید کپسول های کرو دراگون را متوقف می کند - تکفارس 

اسپیس ایکس تولید کپسول های کرو دراگون را متوقف می کند

مهدی حلوائی
۹ فروردین ۱۴۰۱ - 10:00
اسپیس ایکس

بر اساس گزارش رویترز، اسپیس ایکس تولید کپسول‌های کرو دراگون (Crew Dragon) خود را پس از ساخت چهارمین و آخرین کپسول متوقف خواهد کرد. اسپیس ایکس در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد که کماکان به تولید قطعات فضاپیما ادامه خواهد داد و در صورت نیاز در آینده باز هم کپسول‌های کرو دراگون را تولید خواهد کرد.

با توجه به این‌که کپسول‌های کرو دراگون از نوع چندبارمصرف هستند، انتظار می‌رفت که اسپیس ایکس تولید آن‌ها را متوقف کند اما دقیقاً مشخص نبود که این شرکت قصد دارد تا چه تعداد از این کپسول‌‌ها را به مرحله‌ی تولید برساند. کپسول سرنشین‌دار کرو دراگون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به پرواز درآمد و تا به‌ حال پنج گروه، از جمله اولین گروه شهروندان عادی، را به فضا منتقل کرده است.

ناسا قصد داشت تا ۶ مرتبه از کپسول‌های کرو دراگون اسپیس ایکس برای ارسال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کند اما این سازمان اخیراً اعلام کرده است که از این کپسول‌ها تنها برای سه ماموریت فضایی خود استفاده خواهد کرد. خبر توقف تولید این کپسول‌ها در حالی منتشر شده که اسپیس ایکس خود را برای پرتاب نسل بعدی راکت سنگین و چندبارمصرف استارشیپ آماده می‌کند. این راکت یکی از بخش‌های مهم و کلیدی پروژه‌ی اسپیس ایکس برای سفر به ماه و مریخ است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید