اولین ماموریت توریستی ناسا به ایستگاه فضایی به تعویق افتاد - تکفارس 
اولین ماموریت توریستی ناسا به ایستگاه فضایی به تعویق افتاد - تکفارس 

اولین ماموریت توریستی ناسا به ایستگاه فضایی به تعویق افتاد

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۱ - 08:49
ناسا

ناسا پرتاب اولین فضاپیمای توریستی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به تعویق انداخت.

این ماموریت که Ax-1 نام دارد قرار بود در تاریخ ۳ آوریل از پایگاه فضایی جان اف کندی در تگزاس آمریکا انجام بشود، اما حالا این اتفاق تا تاریخ ۶ آوریل به عقب افتاده است. ظاهرا دلیل این تعویق، آماده شدن ناسا برای پرتاب فضاپیمای آرتمیس ۱ در روزهای آینده است.

در رابطه با ماموریت Ax-1 باید بگوییم که در این ماموریت قرار است ۳ فضانورد آماتور از طریق کپسول دراگون کرو اسپیس ایکس و راکت فالکون ۹ به ایستکاه فضایی مسافرت کنند. ظاهرا هزینه این سفر توریستی ۱۰ روزه برای هر نفر ۵۵ میلیون دلار شده است.

مطالب مرتبط:

بد نیست بدانید که هر ۳ فضانورد مذکور ماه‌هاست که تحت آموزش‌های مختلف هستند و قرار است در حین سفر تحقیقاتی را نیز انجام بدهند.

ناسا قصد دارد با ارسال توریست به ایستگاه فضایی کسب درآمد کند و هم‌اکنون ۷ نفر در این ایستگاه ساکن هستند و با پیوستن ۳ نفر دیگر تعداد آن‌ها به ۱۰ نفر خواهد رسید. ناسا قرار است تست نهایی Ax-1 را برای پرتاب با راکت فالکون ۹ در تاریخ ۴ آوریل انجام بدهد. این تست شامل آزمایش آتش استاتیک موتورهای فالکون ۹ خواهد شد.

انتظار می‌رود ماموریت Ax-1 راه را برای سفرهای توریستی بعدی هموارتر کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.