هابل تصویر یک کهکشان مارپیچی در فاصله ۶۰ میلیون سال نوری را ثبت کرد - تکفارس 
هابل تصویر یک کهکشان مارپیچی در فاصله ۶۰ میلیون سال نوری را ثبت کرد - تکفارس 

هابل تصویر یک کهکشان مارپیچی در فاصله ۶۰ میلیون سال نوری را ثبت کرد

افشین نوری
۸ فروردین ۱۴۰۱ - 08:41
تلسکوپ آلما

تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی یک تصویر نادر از کهکشان مارپیچی NGC 4571 در فاصله ۶۰ میلیون سال نوری از زمین ثبت کرده است که نتیجه همکاری این تلسکوپ با تلسکوپ آلما (ALMA) در روی زمین بوده است.

تلسکوپ آلما متشکل از ۶۶ آنتن بسیار پیشرفته و دقیق در شیلی است که می‌توانند طول‌موج‌های بین فروسرخ و امواج رادیویی را مشاهده کنند. این ویژگی آلما کنک می‌کند تا دانشمندان تصویر ابرهای بین‌ستاره‌ای را که محل زایش ستارگان جوان هستند ثبت کنند.

تلسکوپ آلما

ترکیب تلسکوپ‌های هابل و آلما منجر به جمع‌آوری داده‌هایی شده است که تصویر بسیار واضح و دقیقی از محل شکل‌گیری ستارگان و نحوه شکل‌گیری آن‌ها در اختیار ستاره‌شناسان قرار می‌دهد. دانشمندان امیدوارند که در آینده‌ی نزدیک این کار را با ترکیب تلسکوپ‌های هابل، جیمز وب و سایر تلسکوپ‌ها انجام بدهند. همانطور که می‌دانید تلسکوپ جیمز وب به‌تازگی به فضا پرتاب شده است و هنوز کار خود را شروع نکرده است.

تلسکوپ آلما نیز تاکنون کمک شایانی به مطالعه اجرام آسمانی دوردست کرده است و حتی در بررسی مراحل اولیه شکل‌گیری سیستم ستاره‌ای ما نقش بزرگی ایفا کرده است.

کهکشان NCG 4571 یکی از کهکشان‌های تماشایی آسمان است و بررسی دقیق آن کمک خواهد کرد تا دانشمندان چیزهای زیادی درباره تولد ستارگان جوان یاد بگیرند.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید