اینتل به ویژگی های آرک الکمیست و تاریخ عرضه تراشه i9-12900KS اشاره دارد - تکفارس 
اینتل به ویژگی های آرک الکمیست و تاریخ عرضه تراشه i9-12900KS اشاره دارد - تکفارس 

اینتل به ویژگی های آرک الکمیست و تاریخ عرضه تراشه i9-12900KS اشاره دارد

مهدی حلوائی
۸ فروردین ۱۴۰۱ - 11:50
آرک الکمیست

قرار است که اینتل تا چند روز دیگر از نسخه‌ی موبایلی تراشه‌های گرافیکی آرک الکمیست و تراشه‌ی دسکتاپ i9-12900KS رونمایی کند. حالا این شرکت ویدیویی از برخی قابلیت‌های آرک الکمیست را منتشر کرده که می‌توانید آن را در ادامه تماشا کنید.

لیزا پیرس، نایب رئیس شرکت اینتل، در خبری اعلام کرد که تراشه‌‌های گرافیکی سری آرک الکمیست در تاریخ چهارشنبه ۱۰ فروردین معرفی خواهند شد. همچنین باب دافی، یکی از مهندسین ارشد تیم اینتل، ویدیویی از عملکرد روان و بی‌نقص آرک الکمیست در نرم‌افزار بلندر (Blender) را در یوتیوب به نمایش گذاشت. قرار است که نسخه‌ی جدید این نرم افزار با قابلیت شتاب سخت‌افزاری به‌طور ویژه برای تراشه‌های آرک الکمیست در دسترس قرار بگیرد.

اینتل همچنین اعلام کرد که تراشه‌ی دسکتاپ i9-12900KS را در تاریخ ۱۶ فروردین به نمایش خواهد گذاشت. این تراشه نسخه‌ی قدرتمندتر i9-12900K بوده و دارای ۱۶ هسته و ۲۴ رشته می‌باشد اما فرکانس بوست آن ۵.۵ گیگاهرتز است. وب‌سایت خرده‌فروشی Newegg هفته‌ی گذشته این تراشه را با قیمت ۷۹۹ دلار در لیست فروش خود قرار داده بود اما گفته می‌شود که رقیب این تراشه‌ یعنی رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D با قیمت ۴۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد تراشه‌ی i9-12900KS چیست؟ به‌نظر شما آیا این تراشه عملکرد بهتری از رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید