اوکراین با فروش NFT از ارتش خود حمایت مالی می کند - تکفارس 
اوکراین با فروش NFT از ارتش خود حمایت مالی می کند - تکفارس 

اوکراین با فروش NFT از ارتش خود حمایت مالی می کند

مهدی حلوائی
۶ فروردین ۱۴۰۱ - 18:13
اوکراین

وزارت تحول دیجیتال اوکراین از عرضه‌ی مجموعه‌ای از توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) برای پشتیبانی مالی از ارتش کشور خود خبر داد. این پروژه ابتدا در ماه مارچ معرفی شد اما حالا با نام “موزه‌ی تاریخ جنگ” در دسترس قرار گرفته است. قرار است تا این مجموعه، سندی بر تاریخچه‌ی اشغال اوکراین توسط روسیه باشد.

در حال حاضر این مجموعه شامل ۵۴ توکن غیرقابل معاوضه می‌شود که روایتگر حوادث سه روز ابتدایی حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین است. هر کدام از این آثار توسط هنرمندان اوکراینی و بین‌المللی طراحی شده‌اند و هر کدام از آن‌ها به یکی از توییت‌های کاربران نسبت به اشغال اوکراین و پاسخ جهان به آن‌ها اشاره دارند. همچنین هر کدام از این آثار به ترتیب حوادث رخ‌داده طراحی شده‌اند تا آن‌چه در تاریخ رخ داده است در ذهن‌ها باقی بماند.

فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه جدیدترین تلاش اوکراین برای استفاده از منابع دیجیتال و پشتیبانی مالی از نیروهای دفاعی خود است. این کشور تا به حال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز را از طریق کمک‌های شرکت‌ها و افراد مختلف دریافت کرده است و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز اخیراً با امضای یک لایحه‌، رمزارزها را در این کشور به رسمیت شناخت.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید