فروش ۱۹۰ میلیون واحدی گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۱ - تکفارس 
فروش ۱۹۰ میلیون واحدی گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۱ - تکفارس 

فروش ۱۹۰ میلیون واحدی گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۱

مهدی حلوائی
۵ فروردین ۱۴۰۱ - 09:44
شیائومی

شیائومی روز گذشته گزارش عملکرد مالی خود در سال گذشته‌ی میلادی را منتشر کرد. درآمد این شرکت چینی در سال گذشته ۳۲۸ میلیارد یوان بود که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است. همچنین سود خالص این شرکت در سال پیش با رشدی ۶۹.۵ درصدی به ۲۲ میلیارد یوان رسیده است.

مطالب مرتبط:

بخش گوشی‌سازی شیائومی در سال ۲۰۲۱ عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذاشت و موفق شد تا تعدادد ۱۹۰.۳ میلیون گوشی هوشمند را به بازار عرضه کند که ۳۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است. گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالای این شرکت نیز ۲۴ میلیون واحد از کل تعداد گوشی‌های فروخته‌شده را به خود اختصاص دادند که رشد ۱۶۰ درصدی آن‌ها نسبت به سال قبل‌تر را نشان می‌دهد.

درآمد کل شیائومی از بخش گوشی‌های هوشمند با رشدی ۳۷.۲ درصدی برابر با ۲۰۸.۹ میلیارد یوان بوده و از این رو، شیائومی به‌طور میانگین از هر گوشی درآمدی ۱۰۹۷ یوانی را به‌دست آورده است. تمام گوشی‌هایی که قیمت آن‌ها بالاتر از ۳۰۰۰ یوان و یا ۳۰۰ یورو است در دسته‌ی گوشی‌های پرچمدار شیائومی قرار می‌گیرند. گزارش شیائومی نشان می‌دهد که این شرکت در بازار بین‌المللی رشد قابل توجهی داشته و نیمی از درآمد خود (۱۶۳.۶ میلیارد یوان) را از خارج از کشور چین به‌دست آورده است.

برند شیائومی با حضور در لیست ۵ شرکت برتر سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در ۶۲ کشور به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده است. در واقع گوشی‌های این شرکت در ۱۴ کشور جهان به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های سال شناخته شده‌اند. شیائومی همچنین سعی داشته تا در بازارهای دیگر نیز حضور فعالی داشته باشد و در سال ۲۰۲۱ نیز درآمدی ۸۵ میلیارد یوانی را از بخش دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند به‌دست آورد.

تعداد کاربران رابط کاربری MIUI نیز در سال گذشته به ۵۰۹ میلیون نفر رسید که ۲۸.۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است. شیائومی از بخش تبلیغات رابط کاربری خود نیز درآمد خوبی را کسب کرد و از این بخش ۱۸.۱ میلیارد یوان درآمد داشته است.

نظر شما در مورد محصولات شیائومی چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند در سال ۲۰۲۲ نیز به عملکرد موفق خود ادامه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید