اپل: آیفون SE 2022 اولین آیفون دوستدار محیط زیست است - تکفارس 
اپل: آیفون SE 2022 اولین آیفون دوستدار محیط زیست است - تکفارس 

اپل: آیفون SE 2022 اولین آیفون دوستدار محیط زیست است

افشین نوری
۵ فروردین ۱۴۰۱ - 08:24
آیفون SE 2022

اپل به‌تازگی از گوشی اقتصادی آیفون SE 2022 رونمایی کرد. حالا این شرکت گفته است که در ساخت این گوشی برای اولین بار از آلومینیوم کم‌کربن که دوستدار محیط زیست است استفاده کرده است.

اپل با همکاری شرکت کانادایی Elysis موفق شده از یک روش گداخت عاری از کربن که به جای گازهای گلخانه‌ای، اکسیژن منتشر می‌کند استفاده کند. اپل از این آلومینیوم کم‌کربن در ساخت فریم آیفون SE 2022 بهره گرفته است. با این‌حال، برای پنل پشت آن از شیشه استفاده کرده که برای شارژ بی‌سیم کاربرد دارد.

اپل قبلا از این نوع آلومینیوم در ساخت مک بوک Profrom خود در سال ۲۰۱۹ استفاده کرده بود. اپل می‌گوید که انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط این شرکت از سال ۲۰۱۵ به این طرف حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

اپل این کار را از طریق سرمایه‌گذاری روی پروژه‌هایی مانند Green Bonds به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار انجام داده است. این پروژه از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تامین انرژی پاک بوده است.

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ همه محصولات خود را با مواد عاری از کربن بسازد. این کار علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد، باعث بهبود وجهه اپل نیز در بین مشتریانش خواهد شد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید